Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na dzień 14.04.2021r.

Temat na dzień 14.04. 2021r. : „Wielkie sprzątanie”

„Co to znaczy dbać o środowisko?” – Rodzic prosi dziecko o dokończenie rozpoczętego  zdania . Dbać o środowisko to znaczy… .(Rodzic może nakierować dziecko na podany temat).

„Smutny widok” – Rodzic dokonuje prezentacji zdjęć przedstawiających tereny piękne i czyste oraz zanieczyszczone - obrazki do pobrania: łąka [.jpg, 153.55 kB], las, [.jpg, 154.14 kB]wysypisko śmieci [.jpg, 121.19 kB], dno morza [.jpg, 141.39 kB], dymiące kominy [.jpg, 120.39 kB], wypalanie liści [.jpg, 146.91 kB]

„Robimy porządki” – praca z wierszem. Rozmowa  z dzieckiem dotycząca treści wiersza.

„Robimy porządki” - autor nieznany

Wszystkie dzieci, nawet duże

Posprzątają dziś podwórze

A dorośli pomagają

Śmieci w workach wyrzucają.

Pierwszy worek jest zielony

Cały szkiełkiem wypełniony

W żółtym worku jest bez liku

Niepotrzebnych już plastików.

A niebieski worek – wiecie papierowe zbiera śmieci.

My przyrodę szanujemy

Śmieci więc segregujemy

Z ekologią za pan brat

Mama, tata, siostra, brat.

Siostra, mama, tata, brat.

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Co postanowiły zrobić dzieci w wierszu?; Kto im w tym pomagał?; Co było im potrzebne do robienia porządków?; Jakiego koloru były worki do których dzieci zbierały śmieci?; A do czego służą brązowe worki?

Obrazki przedstawiające prawidłową segregacje śmieci: Ilustracja 1, Ilustracja 2, Ilustracja 3, Ilustracja 4, Ilustracja 5, Ilustracja 6, Ilustracja 7

Proponowana piosenka do wysłuchania: Duszki,duszki leśne [.mp3, 2.24 MB]

„Co by było, gdyby…” – rozwijanie twórczego myślenia. Rodzic zadaje pytania dziecku: Co by było, gdyby ludzie wyrzucali wszystkie śmieci na ulicę? Co by było, gdyby zabrakło czystej wody do picia? Co by było, gdyby dym tak zanieczyścił niebo, że nie dałoby się zobaczyć słońca? Co by było, gdyby wycięto wszystkie drzewa? Co by było, gdyby spłonęły wszystkie łąki? Co by było, gdyby nie było zwierząt? Dziecko  stara się udzielić odpowiedzi.

„Jak pomóc naszej planecie?” – dziecko zastanawia się, jak może pomóc naszej planecie i rysuje swoje pomysły na załączonym druku – druk do pobrania karta pracy [.jpg, 122.88 kB]

Ciekawostki dla dzieci - Jak długo rozkładają się poszczególne grupy śmieci? :

pogięty rysunek (papier) – 1–6 miesięcy

ogryzek jabłka (bio) 1–5 miesięcy

reklamówka (plastik) – nawet 400 lat

puszka (metal) – 50 lat

plastikowa butelka (plastik) – 400–450 lat

słoik (szkło) – nigdy

papierek po cukierku (plastik) – 400 lat

gazeta (papier) – 6 tygodni

skórka od banana (bio) – rok

chusteczka higieniczna (papier) – 2–4 tygodnie

Praca z książką część 3 str. 28 – rozwijanie logicznego myślenia, segregowanie śmieci, szeregowanie puszek od najmniejszej do największej.

Praca z książką dla dzieci starszych – Książka część 3 str.28 – prezentacja liter w, W na podstawie wyrazów: worek, Wanda. Wyszukiwanie litery w w tekście, analiza i synteza słuchowa wyrazów; próby od­czytywania sylab z poznanych wcześniej liter i całych prostych wyrazów; rozwi­janie spostrzegawczości wzrokowej

Dla chętnych:

„Ekoludek” – praca plastyczno-techniczna. Wykonanie wymyślonego Ekoludka z materiałów wtórnych np. z butelek plastikowych, gazet, pojemników po jogurtach. Nadanie imienia swojej postaci.

Proponowane bajki edukacyjne z zakresu ekologii do obejrzenia:  bajka 1, bajka 2