Materiały na dzień 12.05.2020r.
„Kraina muzyki” – oglądanie ilustracji w KZ (s. 70–71), tworzenie zbiorów według instrukcji, czytanie prostych wyrazów związanych z instrumentami
Głowa, ramiona – zabawa ruchowa do piosenki. Dzieci gestem ilustrują słowa piosenki, dotykając odpowiednich części ciała. Zabawę można przeprowadzić również w języku obcym, np. angielskim (np. na podstawie piosenki: Head, shoulders, knees and toes).
http://chomikuj.pl/genowefa73/bogdanowicz/25)+marta_bogdanowicz+-+25+glowa+ramiona+1,3066848693.mp3(audio)
https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0
Głowa, ramiona
Marta Bogdanowicz
Gimnastyka, dobra sprawa,
Dla nas wszystkich to zabawa.
Ręce w górę, w przód i w bok,
Skłon do przodu, w górę skok.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty, (2 razy)
Oczy, uszy, usta, nos.
Head, shoulders, knees and toes
sł. i muz. tradycyjne
Head, shoulders, knees and toes,
Knees and toes.
Head, shoulders, knees and toes, (3 razy)
Knees and toes.
And eyes, and ears, and mouth,
And nose.
Head, shoulders, knees and toes,
Knees and toes.
„Gramy na woreczkach” – Do tej zabawy potrzebne będą dziecku dwa woreczki gimnastyczne. Dziecko siada, a woreczki leżą przed nim. Rodzic zaprasza do zabawy:
Połóż, proszę, dłonie na woreczkach. Dotknij woreczków, sprawdź, co jest w środku. Czy to doświadczenie jest dla ciebie przyjemne, czy nie? Spróbuj zmieścić jeden woreczek w dłoni. Odłóż je tak, jak leżały na początku.
Następnie rodzic podaje nazwę instrumentu, a zadaniem dziecka będzie wystukanie na woreczku podział na sylaby tego słowa. np. har-mo-nia. Po kilku próbach można zmienić sposób wystukiwania rytmu, np. brzegiem dłoni, palcem, stopą, kolanem, łokciem.
Sudoku
Stwórzcie planszę 4x4 (pola). Na każdym polu planszy należy narysować instrumenty (marakasy, dzwonki, talerze i skrzypce) w taki sposób, aby nie powtarzały się ani w linii pionowej, ani w linii poziomej, nie może się też powtórzyć w małym kwadracie.
Praca z KP4.17a – rysowanie linii po śladzie, łączenie odpowiednich rysunków z podpisami.
Praca z KP4.17b – wyklaskiwanie sylab według wzoru, łączenie sylab w wyrazy, pisanie nazw instrumentów po śladzie.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych dla rodziców i dzieci:
Zabawa „Wspólne kroki”- dziecko i rodzic w parach; dziecko opiera się stopami na stopach dorosłego i próbuje utrzymać równowagę, gdy dorośli poruszają się z nim po pokoju
Zabawa „Przepychanka”- rodzic i dziecko opierają się o siebie plecami, ich zadaniem jest wypchanie przeciwnika na przeciwną stronę czyli pchanie się na siebie plecami.
Zabawa „Cukierek”- dziecko zwinięte leży na podłodze, rodzic próbuje rozwinąć zwinięty cukierek, czyli rozprostować dziecko, a te stawia opór.
Zabawa „Skała”- rodzic stoi nieruchomo, a dziecko próbuje go przesunąć.
Zabawa „ Sięgnij słoneczka”- rodzic trzyma wysoko hula-hop, dziecko ma dosięgnąć kółka we wznosie na palcach lub w podskoku.
Zabawa w „Tunel” :
a. rodzic siedzi na podłodze i trzyma hula-hop dziecko przechodzi dookoła przez kółko na czworaka
b. rodzic siedzi na podłodze i trzyma hula-hop dziecko przechodzi dookoła przez kółko w podporze tyłem
c. role się odwracają i dziecko trzyma hula-hop i rodzice przechodzą przez kółko w podporze tyłem.
Pląsy muzyczne – zabawa relaksacyjna, masażyk. Dzieci wraz z rodzicem wykonują sobie masaż pleców zgodnie z instrukcją (na zmianę).
Idą słonie (na plecach kładziemy na przemian całe dłonie),
potem konie (piąstki),
panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące)
z gryzącymi pieseczkami (szczypanie).
Świeci słonko (zataczamy dłońmi kółka),
płynie rzeczka (rysujemy linię),
pada deszczyk (naciskamy wszystkimi palcami).
Czujesz dreszczyk? (łaskoczemy).