Materiały na 9.06.20r.
Materiały do wykorzystania
KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ - STRAŻAK
„Pożar” – praca z wierszem W. Broniewskiego. (obrazek)
Gwałtu, rety! Dom się pali! Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu, ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie, wszedł na górę,
już jest w oknie i ratuje dzieci z ognia.
Tak strażacy robią co dnia.
Po wysłuchaniu utworu R. zadaje pytania dotyczące treści: O kim opowiada ten wiersz?; Co robili strażacy?; Co się paliło?; Kogo uratował strażak?; Czy strażacy są odważni?; Czy każdy może zostać strażakiem?; Jak wygląda wóz strażacki?
,,Strażak!” – zabawa w podskokach. Film
,,Wóz strażacki” – pokolorowanie wozu strażackiego (obrazek [.docx, 55.92 kB]). R. rozcina obrazek na części, a dziecko składa.
„Komu potrzebne są te narzędzia?” – zagadki słuchowe. R. włącza dziecku nagranie odgłosów różnych narzędzi i urządzeń: wiertarka, [.mp3, 283.26 kB]młotek [.mp3, 402.25 kB], pralka [.mp3, 629.51 kB] itp. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, co to jest.
„Naśladujemy różne zawody” – zabawa naśladowcza. R. pokazuje dziecku różne miny i gesty, np.: uderzanie kilofem, zamiatanie, odkurzanie, zmywanie naczyń, obcinanie włosów, nawlekanie igły nitką itd. Dziecko ma naśladować R. i powiedzieć, z jakim zawodem kojarzy się mu dana czynność.
„Pali się” – piosenka do wysłuchania.