Materiały na 5.06.20r.
Materiały do wykorzystania
DZIEŃ RADOŚCI
„Zając Tup” – osłuchanie z piosenką [.mp3, 1.79 MB].
Zając Tup
sł. Zbigniew Dmitroca
muz. Jędrzej Rochecki
Jestem Tup – wesoły zając,
Wszystkie dzieci mnie kochają,
Chętnie chodzę do przedszkola,
Tak jak Julka, Jaś i Jola.
A w przedszkolu jest ciekawie,
Cały czas się z dziećmi bawię,
Tańczę, śpiewam, klaszczę w ręce,
Co dzień umiem coraz więcej.
Mama chwali mnie codziennie,
Mówi, że jest dumna ze mnie,
Tata chwali mnie tak samo,
Bo się zawsze zgadza z mamą.
Po wysłuchaniu utworu R. zadaje pytania dotyczące treści: O czym jest piosenka?; Co Tup robi w przedszkolu?; Co dzieci robią w przedszkolu? itp.
Zabawy muzyczno-rytmiczne przy melodii piosenki [.mp3, 1.79 MB] Zając Tup.
– „Zające skaczą” – Gdy dziecko usłyszy melodię zwrotki piosenki kuca i skacze jak zając. Na sygnał – przerwę w muzyce – zatrzymuje się i naśladuje nasłuchiwanie otoczenia przez zające.
– „Zajączki” – improwizacja ruchowa przy piosence. Dziecko tańczy dowolnie do piosenki.
– „Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: R. podaje rytm, zadaniem dziecka jest go powtórzyć.
– „Rytmizowanie teksu piosenki”
- klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;
- równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu;
- równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.
– „Cicho – głośno” – śpiewanie zwrotki piosenki raz cicho, a raz głośno.
„Bańki mydlane” – gimnastyka buzi i języka. Dziecko nabiera powietrze ustami, powiększając objętość policzków, następnie palcami przyciska policzki tak, by powietrze wydostało się na zewnątrz.