Materiały na 31 marca 2020r.
Temat na dzień 31.03. 2020r. „Maszyny rolnicze”
„Maszyna” – zabawa paluszkowa. Dziecko z rodzeństwem lub rodzicem siedzi w parach naprzeciw siebie. Stykają się otwartymi dłońmi. Podczas recytacji wiersza na przemian wyciągają i przybliżają do siebie ręce, starając się , aby dłonie przez cały czas były złączone. Ruchy powinny być rytmiczne.
„Maszyna” autor: Małgorzata Barańska
Ta maszyna, ta maszyna
swoją pracę już zaczyna.
Wszystkie tłoki zaraz ruszą,
bo się razem ruszać muszą.
„Mało nas” muz. tradycyjna
Mało nas, mało nas do pieczenia chleba.
Tylko nam, tylko nam (imię dziecka) tu potrzeba.
Utrwalamy z dzieckiem imiona kolegów i koleżanek z grupy do której dziecko uczęszcza.
Piosenka „Malo nas”https://www.youtube.com/watch?v=YC-pDKWLRKw
Linki obrazków urządzeń występujących w gospodarstwie wiejskim.
Praca z książką cz. 2, str. 15 – łączenie rzeczy z ich cieniami, nazywanie tych rzeczy, podział na sylaby, wypowiedzi na temat ich przeznaczenia.
„Gospodarskie pojazdy”- zabawa dydaktyczna rozwijająca percepcję wzrokową. Utrwalenie nazw figur geometrycznych. Dziecko ma wycięte z białego lub kolorowego kartonu komplet figur geometrycznych (kilka kwadratów, prostokątów, trójkątów oraz kół). Próbuje ułożyć z pomocą lub samodzielnie traktor, samochód, kombajn. Następnie przeliczają ilość figur użytych do ułożenia kształtu pojazdu.
„Jakie maszyny pomagają rolnikowi?”- rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie zgromadzonej domowej biblioteki i doświadczeń dzieci. Dziecko rozpoznaje: traktor, siewnik, pług, kombajn.
„Moja uprawa”- zasianie rzeżuchy na wilgotnej wacie. Budowanie wiedzy dziecka na temat cyklu rozwoju roślin. Dbanie o własną uprawę.
Praca z książką dla starszych dzieci: Zeszyt grafomotoryczny str. 44- rysowanie traktora po śladzie oraz dowolne kolorowanie pojazdu