Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 3.04.2020r.

Propozycje do wykorzystania

 

PO CO HODUJEMY KROWY?

 

„Zgaduj-zgadula”

R. pokazuje obrazek krowy włożony do koperty z wyciętymi okienkami. Odsłania kolejne okienka, a dziecko stara się zgadnąć, jakie zwierzę jest ukryte w kopercie. Opisuje, jak wyglądają krowa, byk i cielę.

 

„Cielę do mamy” – zabawa ruchowa.

Dziecko podskakuje po dywanie, kiedy muzyka ustaje cielątko biegnie do swojej mamy. Zabawa jest wielokrotnie powtarzana.

 

„Ogromna krowa” – praca plastyczna,

Malowanie dłońmi. Dziecko wspólnie z R. wykonują krowę w rozmiarze XXL. Następnie po

kolei odciskają swoje dłonie umoczone w czarnej farbie, tworząc czarne łaty.

 

„Co daje krowa?” - piosenka

Dziecko wysłuchuje piosenki. R. pyta dziecko, co daje krowa? Dziecko (nie mające uczulenia i alergii) smakuje różnych rodzajów mleka (tłustego, odtłuszczonego, bez laktozy, jeśli takie jest w domu), określa ich kolor, smak i zapach. Porównuje je i szuka różnic. R. pokazuje dziecku produkty mleczne (ser biały, ser żółty, masło, jogurt, śmietanę, lody) oraz produkty bezmleczne (warzywa, owoce, ryby, pieczywo). Dziecko ma za zadanie nazwać wszystkie produkty i wybrać tylko te, które powstają z mleka.

 

Przyrządzanie masła w słoiku

Dziecko otrzymuje mały słoik z zakrętką, do którego wlewa tłustą śmietanę. Po intensywnym potrząsaniu słoikiem przez kilka minut powstanie domowe masło.  

 

„Czy mleko jest zdrowe?”

Porównywanie kartonów po mleku, pogadanka na temat wartości odżywczych mleka. R. pokazuje różne opakowania po mleku. Dziecko zastanawia się, co oznaczają

procenty na opakowaniach. Następnie R. rozmawia z dzieckiem na temat rodzajów mleka (tłuste, półtłuste itd.). Na koniec pyta, czy mleko jest zdrowe, czy wszyscy mogą pić mleko i kto w szczególności powinien je pić.

 

"Jak powstaje ser?" - film.

 

„Dojenie krowy” – zabawa w parach.

R. przynosi plastikowe rękawiczki i zakłada je sobie. W rękawiczkach robi wcześniej maleńkie dziurki. Wypełnia rękawiczki wodą. Dziecko trzyma rękawiczkę nad pojemnikiem, i doi „krowę”.

 

Tęcza z mleka” – zabawa plastyczna

Zabarwianie mleka różnymi barwnikami. Dziecko tworzy różne wzory.

 

Dla dzieci, które posiadają książki z przedszkola

Praca z książką, karta pracy:

Str.33a, cz.3 – przeliczanie, utrwalenie grafemów, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Str.33b, cz.3 – poszerzanie wiedzy ogólnej, ćwiczenie logicznego myślenia, kodowanie, ćwiczenia w czytaniu, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej.