Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 28.05.2020r.

Propozycje do wykorzystania

Moi rodzice

 

 „Moi rodzice to superbohaterowie, ponieważ…” – technika niedokończonych zdań, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnej rodziny, kształtowanie wrażliwości. R. pyta dziecko: Czy rodzice zawsze zachowują się jak superbohaterowie? Czy popełniają błędy? Jakie? Czy rodzice mają prawo do błędów?.

Mama ma zmartwienie – praca z wierszem Danuty Wawiłow, uwrażliwienie na emocje innych, rozmowy na temat emocji osób dorosłych.

Mama ma zmartwienie -Danuta Wawiłow

Mama usiadła przy oknie.

 Mama ma oczy mokre.

 Mama milczy i patrzy w ziemię.

Pewnie ma jakieś zmartwienie…

Zrobiłam dla Niej teatrzyk,

 a Ona wcale nie patrzy…

Przyniosłam w złotku orzecha,

a Ona się nie uśmiecha…

Usiądę sobie przy Mamie.

 Obejmę Mamę rękami

 i tak jej powiem na uszko:

 „Mamusiu, moje Jabłuszko!

Mamusiu, moje Słoneczko!”.

 Mama uśmiechnie się do mnie

i powie: „Moja córeczko!”.

 

Po przeczytaniu wiersza R. zadaje dziecku pytania: Kto wystąpił w wierszu? W jakim nastroju była mama dziewczynki? Co próbowała zrobić dziewczynka? Jak pomogła mamie?. R. rozmawia z dziećmi na temat ich rodziców. Pyta: Czy bywają smutni? Dlaczego? W jaki sposób można im wtedy pomóc?.

Blok zajęć o emocjach – miłość.

„Kocham mamę i tatę” – rozmowa. R. rozmawia z dzieckiem o miłości, którą darzy swych rodziców. Pyta: Jakie to jest uczucie? Za co kochasz rodziców? Czy rodzice odwzajemniają twoją miłość?.

„Kocham mamę tak bardzo jak…” – ćwiczenie logicznego myślenia. R. prosi dziecko, by dokończyło zdanie: Kocham mamę tak bardzo jak… (np. niedźwiedź miód, lato słońce). Dziecko musi wymyślić logiczne zakończenie zdania (uchwycić w nim związek logiczny dwóch rzeczowników).

„Jak okażesz miłość tacie i mamie?” – zabawa z elementem ruchu . Dziecko biega po dywanie  i obserwuje rodzica . R. chodzi dookoła i w pewnym momencie rzuca w stronę dziecka chusteczkę. Następnie mówi: Mam do ciebie takie pytanie: Jak okażesz miłość tacie i mamie?. Dziecko, gdy złapie chusteczkę, odpowiada na pytanie.

„Portret mojej rodziny”- dziecko rysuje portret swojej rodziny. Przedstawia na nim rodziców, rodzeństwo oraz babcie i dziadków.

 „Puzzle z imionami”- dziecko przygląda się uważnie kartonikom na górzekarty. Próbuje  odczytać  napisy i stwierdza ,że to imiona. Dziecko wycina poszczególne elementy puzzli i układa je tak , aby do siebie pasowały i tworzyły imiona. Wskazuje imiona, które występują w jego rodzinie.

Zabawa ruchowa przypiosence „Rodzinka”- dziecko spaceruje przy piosence i naśladuje czynności, o których mowa w piosence.