Materiały na 27 marca 2020r.
Proponowany temat piąty na dzień 27 marca: „Owca i baran”
„Wełniana rodzinka”- rozmowa z dziećmi. Przygotowujemy obrazki przedstawiające: owcę, barana, jagnię. Dziecko na podstawie ilustracji wyglądu każdego zwierzęcia osobno, wskazuje różnice i podobieństwa między nimi, nazywa je. Następnie odpowiada na pytanie: Dlaczego ludzie hodują owce? (Link do pobrania poniżej). https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/BARAN-OWCA-JAGNI%C4%98-ZAGRODA.pdf
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
Część wstępna – „W zagrodzie” – zabawa organizacyjno-porządkowa.
Dzieci maszerują swobodnie po sali. Na hasło (nazwa zwierzęcia gospodarskiego) dzieci zatrzymują się i udają podane zwierzę, np. świnię, kurę, owcę, kozę.
Część główna – „U dziadka na wsi” – zabawa bieżna.
Dzieci swobodnie biegają przy akompaniamencie muzyki. Gdy muzyka cichnie, rodzic pokazuje obrazki przedstawiające zwierzęta gospodarskie. Dzieci muszą zatrzymać się i podać nazwę zwierzęcia, które widzą na obrazku.
– „W chlewiku” – zabawa z elementem czworakowania. Na sygnał rodzica dzieci maszerują na czworakach i naśladują odgłosy świnek.
– „Re-re kum-kum” – zabawa skoczna. Dzieci robią przysiad podparty. Na sygnał rodzica skaczą, udając żabki. Na hasło: Leci bocian! dzieci robią przysiad podparty – chowają się przed bocianem.
Część końcowa – „Dumny gospodarz” – zabawa uspokajająca. Dzieci maszerują dokoła sali, wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami.
„Owca”– wykonanie zadania z WP ( wyprawka plastyczna) str. 42. Rysowanie w tunelu wełny owcy.
Dla chętnych proponujemy jeszcze zabawę ruchową podczas, której dzieci mogą ćwiczyć onomatopeję. Podajemy link do strony z potrzebnym materiałem: https://www.dzieckiembadz.pl/2018/04/zwierzeta-na-wsi-karty-ruchowe.html
Można również w wolnej chwili uzupełnić kartę pracy w książce nr 2, str. 13- łączenie obrazków, których nazwy zaczynają się taką samą głoską, kolorowanie ramek.