Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 27 kwietnia 2020r.

Proponowana tematyka na ten tydzień : „Lubimy książki”

Temat na dzień 27.04. 2020r. „Moja ulubiona książka”

„Co to jest?” rozwiązywanie zagadek tematycznych.

Gdy chcesz stworzyć obrazek nowy,

taki piękny, kolorowy.

Będzie ci potrzebna ona,

najlepsza będzie biała, ale może być i czerwona.

Na niej namalujesz lub narysujesz, co tylko chcesz,

a potem możesz wyciąć każdą narysowaną rzecz. (kartka papieru)

 

Czyta ją mama, czyta i tata

często w obrazki jest bogata.

Dużo liter na każdej stronie

są też wiersze rymowane,

najlepiej, gdy przez babcię czytane. (książka)

 

Zanim zaczniesz czytać książkę,

najpierw, gdy ja bierzesz w rączkę,

popatrz, co jest z tyłu, co jest z przodu,

czy jest tam rysunek samochodu?

Jest i taka, co przedstawia niedźwiadka,

to właśnie jest… (okładka).

„Tajemnica Magicznego pudełka” – zabawa sensoryczna.

Dziecko wraz z Rodzicem gromadzi książki różnej wielkości w kształcie prostokątów i kwadratów oraz duże wycięte z tektury figury geometryczne – prostokąty i kwadraty. Wiele takich kwadratów i prostokątów wkłada wcześniej do pudełka sensorycznego. Dziecko najpierw sprawdza palcami kształt prostokąta, potem kwadratu, mówi o podobieństwach i różnicach. Klasyfikują je ze względu na kształt na dwie „kupki”. Następnie w ten sam sposób dziecko bada kształt swojej książki i określa jej kształt. Potem dziecko podchodzi do Magicznego pudełka, wkłada ręce, bierze jedną figurę, określa jej kształt, wyjmuje z pudełka i układa na odpowiedniej „kupce”.(Magiczne pudełko ma tylko otwory na dłonie, dziecko nie ma możliwości zaglądania do środka).

„Ulubiona książka Tupa” – praca z książką część 2 str. 19 – kolorowanie według kodu.

„Moja ulubiona książka – rozmowa z rodzicem i jego dzieckiem. Dziecko przynosi swoją ulubioną książkę i rodzic również przynosi swoją ulubioną książkę. Siadają blisko siebie i rodzic opowiada o swojej książce: podaje tytuł, o czy opowiada, dlaczego ją najbardziej lubi, opisuje postępowanie bohaterów. Podobnie ma opowiedzieć o swojej ulubionej książce dziecko.

Propozycja piosenki do wysłuchania:  Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo

„Poczytam ci bajkę” – słuchanie tekstów literackich, czytanych przez rodziców bądź starsze rodzeństwo. Rozbudzanie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem, rozwijanie wyobraźni i budowania wypowiedzi słownych.