Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 27.05.2020r.

Propozycje do wykorzystania

 MÓJ TATA

Wesoły tata – praca z wierszem Piotra Pollaka. R. czyta dzieciom wiersz:

„Wesoły tata”

Mój tata jest niepoważny,
ciągle się za mnie śmieje.
Kiedy ja mówię: – Wciąż rosnę!
On mówi: – Skąd, ty malejesz!
Nie lubisz kaszy na mleku,
zostawiasz ser i warzywa,
więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,
tylko wciąż ciebie ubywa!
Staniesz się taki malutki,
że w krasnoludka się zmienisz,
będziesz się kąpać w akwarium
i drzemać w mojej kieszeni.
Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,
tylko z chomikiem lub z myszką.
Ja na to: – Dobrze tato,
jutro na obiad zjem wszystko.
Ale ty razem ze mną
chrup marchew i sałatę,
bo jak się zmienię w zająca,
chcę mieć zająca – tatę.

 

Po przeczytaniu wiersza R. zadaje dziecku pytania: O czym był wiersz? Kto wystąpił w wierszu? Z czego śmiał się tata chłopca? Dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchew i sałatę? W czym chcecie naśladować swojego tatę?

„Słoneczko z tatą” – poszerzanie słownika o przymiotniki związane z określaniem osób. Na dużej kartce R. zapisuje wyraz TATA. Dziecko podaje przymiotniki kojarzące mu się z tym słowem. R. zapisuje je w formie słoneczka na kartce.  Dopuszcza się przymiotniki nacechowane pozytywnie, ale również negatywnie. Tata może być zmęczony, zniecierpliwiony itd.

„Mój tata…” – technika niedokończonych zdań. Dziecko kończy zdania dotyczące taty, np.: Mój tata jest…, Mój tata lubi…, Mój tata nie lubi…, Ulubionym kolorem mojego taty jest…, Z tatą lubię najbardziej…, Mój tata jest najlepszy, ponieważ…

Praca z KP4.23 – doskonalenie umiejętności opisu i zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedzi.

„Tata w pracy” – rysowanie przez dziecko własnego taty przy pracy. Rozmowa na temat wykonywanych zawodów. Próba zaklasyfikowania zawodów do danych kategorii, podział na grupy. R. pyta dziecko, czy wszyscy ojcowie wykonują typowo męskie zawody? Czy są ojcowie, którzy wykonują zawody określane jako żeńskie?

„Jak mogę pomóc tacie?” – R. pyta dziecko, czy ojcowie pracują tylko poza domem? Zadaje pytania: Jakie obowiązki wykonują w domu? W których obowiązkach dzieci mogą im pomóc? Następnie pokazuje ilustrację przedstawiającą obowiązki taty w domu i prosi o nazwanie przez dziecko obowiązków taty i wybranie tych, w których mogą pomóc tacie.

Do czego jest potrzebny tata?- dziecko uważnie słuchanie piosenki „Tata jest potrzebny”  i próbuje zapamiętać tekst, aby odpowiedzieć na pytanie „Do czego jest potrzebny tata?”

 „Kalambury” – czynności wykonywane przez ojców.  Dziecko pokazuje, rodzic odgaduje.

Zabawy ruchowe z tatą- można wykorzystać filmik lub wymyślić własne ćwiczenia z dzieckiem.

Zabawa „Co słyszysz?”- kształtowanie słuchu fonemowego. Dziecko nazywa przedmioty zilustracjii klaszcze, gdy nazwy zaczynają się głoską  D i tupie , gdy nazwy zaczynają się głoską T.