Materiały na 24 kwietnia 2020r.
Temat na dzień 24.04.2020r.- „Flaga Polski”
„Znajdź takie same” – zabawa dydaktyczna rozwijająca percepcję wzrokową. Rodzic przygotowuje wcześniej różne flagi państw (po 2 sztuki każdej). Rozkłada jeden komplet tak, aby każdą flagę widziało dziecko. Następnie wybiera flagę Polski, pokazuję ją dziecku i podaje nazwę państwa. Dziecko ma za zadanie odnaleźć taką samą flagę wśród innych. Tak samo postępuje z innymi flagami. Na koniec prosi dziecko, by jeszcze raz pokazało flagę naszego kraju.
„Barwy ojczyste” – nauka na pamięć wiersza Czesława Janczarskiego.
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
Piosenka do wysłuchania: „Polska, biało – czerwoni”
„Flaga Polski”- praca plastyczna, praca z książką cz. 2 str. 18 - rysowanie po śladzie, kolorowanie flagi według wzoru.
Praca z książką dla dzieci starszych, część 3 str. 30, 32 – czytanie globalne, wyraz podstawowy: flaga. Łączenie w pary obrazków, których nazwy się rymują, otoczenie pętlą obrazków, które w swoich nazwach mają głoskę f. Kolorowanie gwiazdek na fladze Unii Europejskiej. Film edukacyjny dla starszych dzieci o Unii Europejskiej : UE-film
„List do babci”- masażyk relaksacyjny wg Marty Bogdanowicz. Wykonują rodzice z dzieckiem, którzy siedzą do siebie tyłem, jeden za drugim.
Kochana Babciu (rodzic masuje dziecku plecy – wygładza „papier listowy”)
Kropka (naciska palcem wskazującym punkt na plecach)
Piszę ci, że mamy w domu kotka (poruszamy palcami obu rąk po plecach)
Kropka (naciska palcem wskazującym punkt na plecach)
Kotek chodzi (kroczymy palcami)
Kotek skacze (skakanie raz jedną, raz drugą dłonią)
Kotek drapie (delikatnie drapiemy)
Kotek chrapie (opieramy głowę na plecach dziecka i naśladujemy chrapanie)
Składamy list (krzyżujemy ręce na klatce piersiowej dziecka)
Naklejamy znaczek (dotykamy czoła dziecka dłonią)
I zanosimy na pocztę (naśladujemy palcami i odgłosem stukot nóg podczas chodu).
Po skończeniu zabawy następuje zamiana ról.
„Jak wygląda nasza Polska, ziemia ojczysta?”- oglądanie mapy Polski, pokazywanie miast, rzek , gór oraz morza. Pobudzanie u dziecka ciekawości świata. Mapa Polski: mapa