Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 24.06.20r.

Materiały do wykorzystania

 

CZEKAMY NA WAKACJE – WAKACJE NA WSI

 

„Letnie motyle” – zabawa ruchowa. Dziecko stoi przed R. zwrócone w jego kierunku, wyciąga przed siebie proste ręce złączone dłońmi. To samo robi R. Przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej R. zaczyna rysować leniwą ósemkę. Dziecko naśladuje jego ruchy. Na końcu R.– ,,dolatuje” do obrazka przedstawiającego wiejskie podwórko. (obrazek)

 

„Na wsi” – praca z obrazkiem. R. zadaje pytanie: Jak można spędzić wakacje na wsi?; Czy dzieci mogą pomagać dorosłym w pracach polowych?; Jak bezpiecznie można bawić się na wiejskim podwórku?

 

„Na farmie dziadka” - piosenka z naśladowaniem.

 

„Orzemy pole” – zabawa ruchowa. Dziecko jest rolnikiem i prowadzi traktor (w pasie ma przełożoną szarfę lub hula-hoop). R. stoi za rolnikiem i jest pługiem i (trzyma się obiema rękami za szarfę lub hula-hoop). Na sygnał podany przez R. rolnik maszeruje po pokoju, zaś R idzie wolniej i stawia opór. Na następny sygnał zamiana ról.

 

„Kurczątka do kurnika” – zabawa muzyczno-ruchowa. R. rozkłada na podłodze krążek dla dziecka, który będzie domkiem – kurnikiem. Dziecko zajmuje miejsce na krążku i kuca. Gdy usłyszy melodię piosenkę,  biega po pokoju i naśladują małe kurczątko – chodzą po pokoju i naśladuje dziobanie ziarenek. Na przerwę w muzyce powraca do swojego domku i odpoczywa.

 

Lato – gimnastyka buzi i języka. R. czyta tekst, dzieci wykonują odpowiednie ruchy.

 

Zbliża się lato. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu („kląska”, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (wymawia kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (wymawia prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizuje wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonuje krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze – bezdech – i długo wypuszcza ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły letnie kwiaty. Pachniało latem (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając

ustami) języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdycha powietrze nosem, wydychając ustami) i kichnął (kicha wymawiając apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewa; przeciska język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląska”, uderzając szerokim językiem o podniebienie).

 

„Przejście przez tunel” – zabawa ruchowa na czworakach. R ustawia krzesełka, dziecko ma za zadanie przejść na czworakach pod krzesełkami.