Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 24.06.2020r.

Propozycje do wykorzystania

W CO SIĘ BAWIĆ LATEM

Zabawa na powitanie z piosenką „Klaszczący RockN Roll”

Zapoznanie z wierszem „Lato”- Zdzisława Szczepaniaka.  

No dzieciarnia – co wy na to?

Już od jutra mamy lato!

Ta wspaniała, ciepła pora

Trwa od rana do wieczora

Przez co najmniej dwa miesiące,

Gdy najmocniej grzeje słońce.

W tym to czasie, o tej porze

Każdy bawi się, jak może.

Z bratem, z siostrą, z kolegami.

Samotnicy wolą sami.

Malcy jeżdżą na rowerkach,

Trwa zabawa w piłkę, w berka.

Warczą wściekle motorynki.

Kto tak piszczy? To dziewczynki…

Przechwalają się chłopaki:

– Co tam guzy i siniaki!

Na trzepaku – gimnastyka.

Pół podwórka kozły fika,

A wódz Indian właśnie każe

Schwytać jakieś blade twarze

 I przywiązać je do pala,

Choć współczucie nie pozwala…

Ktoś gdzieś chlipie:

– Ja się boję…

W odsiecz idą mu kowboje.

Inni znów za piłką gonią

(szyby już ze strachu dzwonią),

Komuś w biegu spadły buty

(nic nie szkodzi – to nie luty),

Ktoś gdzieś zginął, choć nie igła,

Lecą w górę bańki z mydła…

W piaskownicy góra piasku.

Dookoła pełno wrzasku.

– Hurra! Nie ma jak wakacje!

Głośno krzyczy (i ma rację):

Bolek z Kaziem, Włodek z Jackiem,

Andrzej z Rysiem, Wicek z Wackiem,

Mania z Halą, Wanda z Martą,

Gosia z Basią – no bo warto

Wykorzystać każdą chwilę,

Aby się zabawić mile,

Aby nie iść do przedszkola,

Aby strzelić wreszcie gola,

Aby w nosie mieć klasówki,

Dwójki, piątki, wywiadówki…

Można wreszcie się nie śpieszyć,

Można się z wszystkiego cieszyć.

Do momentu… gdy z balkonu

Tato krzyknie: „MARSZ DO DOMU!”.

W domu nas do wanny wsadzą,

Doszorują i wygładzą.

Potem każą siąść za stołem

i napychać brzuch z mozołem.

A gdy wreszcie wszystko zjemy,

Wykrztusimy: „Dziękujemy…”

Wówczas mama – dobra wróżka

– Zaprowadzi nas do łóżka.

Na dobranoc zaś koniecznie

Powie: „JUTRO BAW SIĘ GRZECZNIE…”.

 

Po przeczytaniu wiersza R. zadaje dziecku pytania: W co bawiły się dzieci z wiersza? W co Ty bawisz się latem? Jakie przedmioty do zabawy kojarzą  się z latem?

Praca z Kartą Pracy nr 4 str. 39 a – układanie rytmów, doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, przeliczanie, odwzorowywanie.

„Piłeczka” – zabawa w przedmuchiwanie piłeczki pingpongowej. R. nakleja na podłodze kolorową taśmę, tworząc tor, po którym dziecko przedmuchuje piłeczkę pingpongową za pomocą słomki trzymanej w buzi.

„Piraci” – zabawa twórcza. R. zaprasza dziecko do zabawy w piratów.  Wiąże dziecku na głowie bandamkę i daje jedną słomkę. Dziecko przygotowuje się do pirackiego rejsu. Zastanawia się, do czego może posłużyć słomka, w co może się zamienić. Podaje swoje pomysły (wiosło, luneta, szczotka do zamiatania pokładu, maszt, łyżka do zupy).

„Gra w Piratów”- zabawa z pokazywaniem przy piosence.

 „Statek piracki” – doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, rozpoznawanie figur geometrycznych,  pobudzanie kreatywności, porównywanie liczby obiektów.  Dziecko wycina z kolorowych brystoli trójkąty, koła, prostokąty, trapezy (wzór podany przez R.). Po wycięciu dużej liczby figur dziecko ma za zadanie  przykleić figury na kartkę, tworząc  statek piracki. Podaje nazwy ich elementów – figur geometrycznych. Przelicza je. Porównuje liczbę danych figur .

„Piracki rejs” – R. daje dziecku kocyk. Dziecko siada w klęku na złożonym na pół kocyku. Kocyk to łódź, a rączki dziecka to wiosła. Dziecko płynie, odpychając się od podłogi, w wakacyjną podróż tylko podczaspiosenki „Piraci , zaś kiedy R. zatrzymuje muzykę dziecko przestaje wiosłować. R. zatrzymuje muzykę kilkakrotnie.

Praca z Kartą Pracy nr 4 str. 39 b –  kodowanie, ćwiczenie logicznego myślenia.

 „Poszukiwanie skarbów” – zabawa ruchowa. Podążanie za wskazówkami drugiej osoby, doskonalenie słuchu fonemowego, poruszanie się we wskazanym kierunku. Rodzic ukrywa w domu  piracki skarb (dowolny przedmiot), dziecko– szuka skarbu zgodnie ze wskazówkami (zabawa w „ciepło zimno” lub podążanie za instrukcją słowną – trzy kroki w prawo, dwa kroki w lewo itd.)

„Pirat z talerzyka” – praca plastyczna. Doskonalenie sprawności manualnej. R. daje dziecku biały papierowy talerzyk i czerwoną wstążkę. Dziecko maluje na talerzyku czerwoną farbą chustę pirata i dokleja z boku jej zakończenie z czerwonej wstążki. Dorysowuje oczy, nos i buzię.

„Gra w Piratów”- zabawa z pokazywaniem przy piosence.

„Gra w statki”- proponujemy nauczyć dziecko gry w „Statki”. Zasady gry w „Statki” znajdziecie na filmie. Na początku można uprościć grę zmniejszając ilość pól w kwadracie oraz ilość umieszczonych statków. Gra bardzo dobrze znana dorosłym jest grą rozwijającą umiejętność kodowania, logiczne myślenie i utrwala znajomość liter i cyfr. Miłej zabawy!!!