Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 24.03.2020r.

Propozycje do wykorzystania

WIOSNA NA WIDELCU

 

„Jakie smaki kojarzą nam się z wiosną?” –  pokazać dziecku wiosenne nowalijki: rzodkiewkę, pomidor, sałatę, ogórek, szczypiorek, rzeżuchę i natkę pietruszki (w miarę możliwości naturalne). Dziecko smakuje warzywa (jeśli jest taka możliwość). Określa ich smak, kolor, zapach.

Można opisać nowalijkę i poprosić dziecko o jej odgadnięcie po opisie.

 

Rozmowa na temat nowalijek – zadanie pytań:

Co oznacza słowo „nowalijka”? (młode warzywo ukazujące się po raz pierwszy w sprzedaży  w nowym sezonie - wiosną)

Jakie warzywa jemy wiosną?

Jaki kolor przeważa w wiosennych warzywach?

Dlaczego warto jeść zielone warzywa?

Rozmowa na temat witamin zawartych w warzywach oraz ich wpływu na odporność

organizmu, szczególnie wiosną.

 

 „Dlaczego warzywa są zielone?” – eksperyment dotyczący transportu wody w roślinie.

Umieścić liście kapusty pekińskiej w wodzie z dodatkiem barwników spożywczych: zielonego, czerwonego i niebieskiego. Dziecko obserwuje proces barwienia się liści. Można  zostawić liście w barwniku na noc, dzięki czemu efekt będzie wyraźniejszy.

 

 „Zdrowe kanapki” – zadanie dziecku pytań:

Dlaczego najzdrowsze są świeże warzywa?

Co się dzieje w momencie gotowania warzyw?

Czy należy jeść warzywa ze skórką?

Czy warzywa, które obieramy, należy myć przed spożyciem? Dlaczego?

Dlaczego warzywa są zdrowsze od słodyczy?

Czy warzywa mogą być podane w sposób zachęcający do zjedzenia?

 

 Wspólnie z dzieckiem przygotowanie zdrowych kolorowych kanapek z warzywami. (kolorowe kanapki)

 

Zabawy ruchowe:

  1. „Bociany” – dziecko porusza się naśladując bociana. Unosi wysoko kolana, klaszcze

w dłonie pod kolanami i mówi: kle, kle, kle. Gdy R. da sygnał, bocian staje nieruchomo na

jednej nodze.

  1. „Żabki” – dziecko porusza się, wykonując przysiad, ręce między stopami, i naśladuje

skaczące żabki. Na sygnał R. skacze i wita się z R.

  1. „Wiosenny poranek” – dziecko ilustruje ruchem treść piosenki Głowa, ramiona, kolana, pięty, pokazuje odpowiednie części ciała. Śpiewa i pokazuje coraz szybciej. Można wspólnie z rodzicem - kto się pomyli, odpada z zabawy.
  2.  
  3. „Skaczące koniki polne” – dziecko naśladuje skaczące koniki polne.

 

„Wiosenne drzewa” – praca plastyczna. Dziecko maluje farbami liście kapusty pekińskiej i odciska je na papierze. W ten sposób tworzy koronę wiosennego drzewa, wycina i przykleja do rolki po  papierze.

Zapoznanie z obrazem graficznym litery "G, g"


    

 

Dla dzieci, które posiadają książki z przedszkola

Praca z książką, karty pracy:

str.25, cz.3 – zapoznanie z wyglądem litery „g,G”

str.27, cz.3 – przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów