Materiały na 23.06.20r.
Materiały do wykorzystania
CZEKAMY NA WAKACJE – JEDZIEMY W GÓRY
„Pociąg krasnoludków” – osłuchanie z piosenką [.mp3, 1.68 MB]. [.mp3, 1.68 MB]
sł. Andrzej Koszewski
muz. Antoni Sikorski
Ze stacyjki siedmiu smutków
Rusza pociąg krasnoludków
Maszynista z kozią bródką
Zagwizdał cichutko
Wyruszają na wycieczkę
Zaczynają w drodze sprzeczkę
Czy ma pociąg jechać z planem
Czy może w nieznane
Jeden prosi do Warszawy
Drugi woła Huta Nowa
Trzeci chce wziąć kurs na Sopot
To ci mieli kłopot
Dwóch w pociągu łowi ryby
Ten na niby zbiera grzyby
Gdy się jeden z drugim kłócił
Pociąg się wywrócił.
Po wysłuchaniu utworu R. zadaje pytania dotyczące treści:
Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence Pociąg krasnoludków.
– „Pociąg krasnoludków” – improwizacja ruchowa do piosenki. Dziecko naśladuje czynności wykonywane przez krasnoludki w piosence.
– „Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: R. podaje rytm, zadaniem dziecka jest go powtórzyć.
– „Rytmizowanie teksu piosenki”:
- klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;
- równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu;
- równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.
– ,,Cicho – głośno” – śpiewanie cichutko zwrotki piosenki, zaś refren bardzo głośno – i na odwrót.
„Gdzie jedziemy na wakacje?” – zabawa słownikowa. R. pyta dziecko o to, dokąd chciałoby wybierać się na wakacje. Dziecko opowiada na podstawie własnych doświadczeń.
„W górach” – praca z obrazkiem [.pdf, 288.45 kB]. Dziecko opisuje wygląd gór, ich kształt, kolory oraz sposób spędzania czasu wolnego.
„Pociągi jadą w góry” – zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca. Dziecko porusza się do muzyki (reaguje na zmiany tempa) – pociąg pośpieszny – muzyka szybka, osobowy – muzyka umiarkowana i towarowy – muzyka wolna.
„Bezpieczeństwo w górach” – bajka edukacyjna.