Materiały na 23.03.2020r.
Propozycje do wykorzystania
ODGŁOSY WIOSNY
„Wiosenne dźwięki” – zadanie dziecku pytania, z jakimi dźwiękami kojarzy mu się wiosna. Dziecko wymienia swoje skojarzenia. Następnie słucha dźwięków: wiatru , deszczu, kumkania żab, odgłosów ptaków (bocian, jaskółka, czajka, kos, sikorka ) i odgaduje. dźwięki
Zainicjowanie rozmowy o dźwiękach wydawanych przez ptaki jako o symbolach wiosny na temat powrotu ptaków z ciepłych krajów. Dziecko przypomina sobie nazwy ptaków wracających do nas z Afryki. Wymienia te, które zostają w Polsce na zimę, i tych, które wylatują do ciepłych krajów. (obrazek)
„Wiosenna orkiestra” – zadanie dziecku pytania: Z jakimi dźwiękami kojarzy się wiosna?
Szybkimi? Wolnymi? Smutnymi? Wesołymi? Dlaczego? Dziecko może wydobyć dźwięki z przedmiotów codziennego użytku (gazeta, łyżki, klocki itp.). •
„Wiosenna opowieść” – rysowanie dłońmi i farbami (jeśli jest taka możliwość na dużym arkuszu papieru) w rytm utworu Tanz z Carminy Burany.
Konkurs piosenki wiosennej – dziecko z rodzicami mogą przedstawić swoją piosenkę o wiośnie.
Zabawa ludowa "Kle, kle, kle bocianie" - wysłuchanie, nauka.
Przeczytanie dziecku Listu pożegnalnego do Pani Zimy – wiersz:
List pożegnalny do Pani Zimy
Przyszła pora niesłychana,
mroźna zima jest żegnana.
Bo na wiosnę przyszła pora
grube ciuchy dać do wora.
Kwiatki, ptaki, ciepłe słońce
mnóstwo roślin znów na łące.
Rower, rolki pójdą w ruch,
czas założyć lekki ciuch.
Zima brzydka, pomarszczona
dziś zostaje wygoniona.
I nadzieja w nas ukryta,
że tu prędko nie zawita…
Zabawa ruchowa "Hej, zielona żabko" - naśladowanie ruchów.
Dla dzieci, które posiadają książki z przedszkola
Praca z książką, karty pracy:
str. 24a, cz.3 - przeliczanie, odejmowanie, dodawanie, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, porównywanie liczebności.
str. 24b , cz.3 - przeliczanie w zakresie 10, grafomotoryka.
str. 26, cz.3 - doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, odwzorowywanie.