Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 22.06.2020r.

Propozycje do wykorzystania

W GÓRACH

Powitalna piosenka  wprowadzająca w temat „Góry

 Praca z Kartą Pracy nr 4.str.36 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.

„Góry” – zajęcia dydaktyczne. Szukanie na mapie polskich górskich miast oraz największych polskich gór, podawanie ich nazw. R. prezentuje zdjęcia kojarzące się z górami: oscypek,ciupaga, narty, zakopiańskie korale, wełna. Pyta dziecko: Z jakim regionem Polski kojarzy  te przedmioty? Jak nazywa się lubiane przez turystów górskie miasteczko? (Zakopane) W jakich górach leży Zakopane? Dziecko wspólnie z R. odnajduje na mapie Zakopane oraz największe polskie góry (Tatry, Bieszczady, Karkonosze, Pieniny, Góry Świętokrzyskie). Sprawdzają za pomocą sznurka odległość od miejscowości, w której znajduje się ich dom, do polskich gór. Porównują długości sznurków i oceniają, które góry leżą najbliżej, a które najdalej. Na koniec R. pyta dziecko, co można robić latem w górach.

„Polskie góry” -film.Podziwianie krajobrazu górskiego.  

„Wycieczka w góry” – zabawa polisensoryczna. Rozpoznawanie po dotyku przedmiotów umieszczonych w worku (plecaku), poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów potrzebnych podczas wyprawy w góry. R. pyta dziecko: Co należy zabrać na górską wycieczkę? Przynosi worek / plecak, w którym znajdują się różne przedmioty, w tym: lornetka, butelka wody, telefon komórkowy, kanapka, mapa, kompas. Zadaniem dziecka jest odgadnąć po dotyku, jakie przedmioty ukryto w plecaku, oraz ocenić, czy są one potrzebne podczas wyprawy w góry i dlaczego.

Praca z Kartą Pracy nr 4. str. 37 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.

 „Wyprawa w góry” – zabawa ruchowa. R. rozkłada na podłodze  przeszkody: poduszki, kartki, klocki. Posłużą one jako elementy przestrzeni, które dziecko będzie mijać podczas wycieczki w góry. Dziecko  pokonuje przeszkody umieszczone na dywanie.

 „Luneta” – zabawa w naśladowanie. R. przynosi kartkę papieru, którą zwija tak, by stworzyć lunetę. Przykłada ją do oka i mówi: Jestem na szczycie góry. Widzę… (np. owce na polanie). Dziecko naśladuje to, co wymienił R. Po kilku takich instrukcjach wydanych przez R. lornetkę przejmuje dziecko i to ono opisuje, co widzi. Rodzic  odtwarza to za pomocą ruchu.

„Kogo i co możemy spotkać na szlaku?” – rozpoznawanie oraz podawanie nazw zwierząt i roślin górskich. R. prezentuje zdjęcia różnych zwierząt (w tym kozicy,borsuka, sarny, lisa,niedźwiedzia, świstaka,traszki) i roślin (w tym: limby, modrzewia, szarotki alpejskiej, krokusa, sasanki). Prosi dziecko o podanie ich nazw i wskazanie tylko tych, które żyją w górach. R. rozmawia z dziećmi na temat gatunków będących pod ochroną.

„Wakacyjny przewodnik” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową i budująca zaufanie. Dziecko i rodzic tworzą  parę. Dziecko jest wędrowcem, rodzic – przewodnikiem. Wędrowiec ma zamknięte lub zawiązane oczy, a przewodnik za pomocą wybranego wcześniej przedmiotu wydającego dźwięk prowadzi go w określone miejsce przez pokój. Przewodnik nie może dotykać wędrowca. Zamiast prowadzenia za pomocą dźwięków można prowadzić wędrowca słowami. Role można odwrócić.

Masażyk

Dziecko siada wygodnie na dywanie za mamą lub tatą i rysuje po ich plecach wg tekstu:
Wędrujemy raźno w góry
( palcami obu rąk delikatnie stukajcie w plecy, od góry do dołu)
Pod nogami mamy chmury
(od dołu pleców ku górze rysujecie pętle)
W górze jasne słońce świeci
(w górnej części pleców narysujecie słońce z promykami)
Nad strumykiem idą dzieci
( uderzacie delikatnie w plecy od dołu ku górze)
Zamieńcie się miejscami.

„Górskie szczyty” – zabawa plastyczna. Rysowanie przez dzieci konturu gór na kartce i wypełnianie kolorowym papierem.