Materiały na 19.06.20r.
Materiały do wykorzystania
KOLORY LATA – TĘCZOWY ŚWIAT
Zabawy ruchowe:
– „Wakacje, wakacje” – zabawa ożywiająca. Dziecko swobodnie maszeruje po pokoju. Na hasło Wakacje! cieszy się – biega i skacze.
– „Morze, góry” – zabawa bieżna. Dziecko swobodnie biegają po pokoju. Na hasło R. W góry! naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosząc kolana i wyciągając ręce w górę. Na hasło: Nad morze! naśladuje ruchy pływania.
– „Skok przez rzeczkę” – zabawa skoczna. R ze sznurków układa dwie równoległe linie w odległości 0,5m od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Dziecko ustawia się w szeregu na jednym brzegu rzeki, przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na szarfę.
– „Jedziemy na wakacje” – zabawa uspokajająca. Dzieci siadają na dywanie. Opowiada rodzicowi, co ze sobą zabierze na wakacje.
„Kolory tęczy” – film edukacyjny.
„Tęczowe bączki” – zabawa badawcza. Dziecko bawi się bączkiem, wprowadzając go w ruch wirowy. Obserwuje to, co się dzieje z kolorami podczas wirowania. R. zadaje dziecku pytania: Jakie kolory są na tarczy bączka?; Co się z nimi dzieje podczas wirowania?; Kiedy nie widać kolorów?
„Kolorowy bączek” – samodzielne wykonanie bączka według instrukcji.
„Kolorowe klocki” – praca z wierszem W. Scisłowskiego.
Kolorowe klocki
Jaś dostał od mamy
My wszystkie kolory
Doskonale znamy
Zielony – jak wiosenna trawa
Brązowy – jak poranna kawa
Niebieski – jak kwiaty na łące
I żółty – zupełnie jak słońce
Z kolorowych klocków
Jaś zbudował domy
I z tego wysiłku
Sam stał się czerwony.
Po wysłuchaniu utworu R. zadaje pytania dotyczące treści: Z jakich kolorowych klocków Jaś zbudował domy?
„Kolorowy dom” – konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków; rozwijanie umiejętności manipulowania palcami, zręczności w trakcie łączenia różnych elementów, zachowanie równowagi w trakcie wznoszenia budowli.