Materiały na 18.06.20r.
Materiały do wykorzystania
KOLORY LATA - CZERWONE
„Magiczne pudełko” – zabawa sensoryczna. R. do pudełka wkłada przedmioty w kolorze czerwonym. Dziecko wyjmuje pojedynczo przedmioty, określając przy tym ich kształt. Następnie określa kolor i mówi, z czym kojarzy mu się taki kolor.
„Co jest czerwone?” – zabawa słownikowa. R. zadaje dziecku pytanie: Co jest czerwone? Dziecko opowiada, co kojarzy mu się z tym kolorem. Można wykorzystać również film naprowadzający dziecko.
Czerwone balony” – zabawy ruchowe z wykorzystaniem czerwonego balonika.
– „Taniec z balonikiem” – spontaniczna zabawa z balonami przy dowolnej muzyce [.mp3, 1.92 MB].
– „Balonikowe buźki” – malowanie mazakami na balonach: oczu, ust, nosa
wg pomysłu dziecka.
– „Wariacje z balonami” – zabawy oddechowe. Dziecko nabiera powietrze do buzi i napełnia policzki – udaje napompowany balon. Następnie wypuszcza powietrze również ustami. Na koniec samodzielnie dmucha balony. R. pomaga dziecku zawiązywać go tak, aby nie uciekało z niego powietrze.
„Balonik [.mp3, 450.80 kB]” – zabawa integracyjna, wspólnie z członkami rodziny.
„Do czego potrzebna jest znajomość kolorów?” – zabawa dydaktyczna. R. czyta dziecku wiersz: Światełko Iwona Róża Salach.
Przez ulicę idą dzieci,
gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali
uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone,
czekaj grzecznie na (zielone).
Po wysłuchaniu utworu R. zadaje pytania dotyczące treści: Przy jakim świetle można przejść przez ulicę?; Przy jakim świetle należy stać i nie wolno przechodzić przez ulicę?; Do czego potrzebna nam znajomość kolorów?
,,Biedronka [.pdf, 183.77 kB]” – rysowanie kropek biedronce. Malowanie jej skrzydeł tak, aby nie zamalowywać kropek. Dorysowywanie brakujących elementów.
„Czerwone – stój, zielone – idź” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko porusza się po pokoju w dowolnych kierunkach, do muzyki [.mp3, 1.92 MB]. Na hasło: Czerwone– zatrzymuje się; na hasło: Zielone– dalej biega. Potem zadaniem dziecka jest odpowiednie zareagowanie na sygnał – zielone lub czerwone koło.
„Kolory” – zabawa zręcznościowa. Dziecko stoi naprzeciwko R. R rzuca piłkę dziecku, wypowiadając nazwę koloru – zadaniem dziecka jest złapać piłkę na wszystkie kolory, oprócz koloru czerwonego. Jeśli złapie na kolor czerwony – oddaje fant i musi go wykupić, wykonując jakieś zadanie.