Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 18.06.2020r.

Propozycje do wykorzystania

LATO  NA  ŁĄCE

„Bal na łące”- dowolna interpretacja ruchowa piosenki.

„Rysujemy łąkę” . R. podaje dziecku kartkę i pastele i prosi, by narysowało łąkę. Gdy skończy, R. pyta: Jak wygląda twoja łąka? Czy rosną na niej kwiaty? Jakie? Czy są tam jakieś owady? Jakie? Co znajduje się na prawdziwej łące? R. pokazuje dziecku zdjęcia kwiatów (mogą to być: nagietek, [.jpg, 56.07 kB]bratek, [.jpg, 120.52 kB]malwa, [.png, 687.52 kB]stokrotka, [.jpeg, 51.25 kB]mak [.jpg, 86.87 kB]) i prosi o podanie ich nazw. Dziecko dzieli nazwy kwiatów na sylaby.

 Praca z Kartą Pracy nr 4.str. 34 a – przeliczanie, doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i zdolności grafomotorycznych.

„Zwierzęta i owady na łące”. R. pyta dziecko: Co oprócz kwiatów znajduje się na łące. Jakie zwierzęta i owady można tam spotkać? Dziecko wymienia nazwy (pszczoła, [.jpg, 91.64 kB]motyl, [.jpg, 125.30 kB] ślimak, [.jpg, 38.32 kB] mrówka, [.jpg, 30.26 kB]kret, [.jpg, 293.81 kB] bocian, [.jpg, 112.07 kB] biedronka [.jpg, 271.84 kB], konik polny [.jpg, 184.89 kB] itp.). R. pokazuje odpowiednie zdjęcia. Na koniec dziecko dopasowuje  napisy do czytania globalnego [.docx, 9.95 kB] do zdjęć.

„Co piszczy w trawie?”- prezentacja.

„Kogo słychać na łące?”- rozpoznawanie odgłosów zwierząt żyjących na łące ( bocian, pszczoła, żaba).

„Ciekawostki”- poszerzanie wiedzy o zwierzętach na łące. R. pyta dziecko: Czy bocian naprawdę je przede wszystkim żaby? Wyjaśnia, że głównym pożywieniem bociana nie są żaby, ale gryzonie. R. pyta: Które ze zwierząt występujące w zagadkach jest nazywane bożą krówką? Dlaczego? Pokazuje zdjęcia krowy [.jpg, 161.87 kB] i biedronki [.jpg, 179.48 kB], [.jpg, 179.48 kB] a dziecko stara się znaleźć cechy wspólne. R. wyjaśnia, że niektóre krowy mają duże łaty na biodrach (a kiedyś mówiło się: na biedrach). Takie krowy nazywano więc biedrulami. Wypasający je pastuszek zauważył kiedyś ich podobieństwo do czerwonego owada w czarne kropki, którego nazwał „biedrunka” – boża krówka.  

Praca z Kartą Pracy nr 4. str.34 b – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych.

„Pszczoła miodna”- bajka edukacyjna. Poszerzanie wiedzy na temat życia pszczół.

„Zatańcz z Mają”- dziecko tańczy w rytm piosenki  „Taniec Mai”.

„Biedronki”– praca plastyczna. Tworzenie biedronek z pasków papieru. R. podaje dziecku czerwone, czarne i białe karki. Z czerwonego papieru dziecko wycina koło, które będzie podstawą grzbietu biedronki, oraz dużo cienkich pasków. Końcówki pasków przyklejają do koła tak, aby środkowa część stworzyła łuk. Przykleja kolejne paski obok, tak aby stworzyć przestrzenny kształt tułowia biedronki (kształt ma przypominać kłębek włóczki). Następnie z czarnego papieru wycina buźkę z czułkami oraz kropki. Z białego papieru wycina oczy z czarnymi źrenicami. Dokleja elementy biedronki.