Materiały na 18.06.2020r.
Propozycje do wykorzystania
LATO NA ŁĄCE
„Bal na łące”- dowolna interpretacja ruchowa piosenki.
„Rysujemy łąkę” . R. podaje dziecku kartkę i pastele i prosi, by narysowało łąkę. Gdy skończy, R. pyta: Jak wygląda twoja łąka? Czy rosną na niej kwiaty? Jakie? Czy są tam jakieś owady? Jakie? Co znajduje się na prawdziwej łące? R. pokazuje dziecku zdjęcia kwiatów (mogą to być: nagietek, [.jpg, 56.07 kB]bratek, [.jpg, 120.52 kB]malwa, [.png, 687.52 kB]stokrotka, [.jpeg, 51.25 kB]mak [.jpg, 86.87 kB]) i prosi o podanie ich nazw. Dziecko dzieli nazwy kwiatów na sylaby.
Praca z Kartą Pracy nr 4.str. 34 a – przeliczanie, doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i zdolności grafomotorycznych.
„Zwierzęta i owady na łące”. R. pyta dziecko: Co oprócz kwiatów znajduje się na łące. Jakie zwierzęta i owady można tam spotkać? Dziecko wymienia nazwy (pszczoła, [.jpg, 91.64 kB]motyl, [.jpg, 125.30 kB] ślimak, [.jpg, 38.32 kB] mrówka, [.jpg, 30.26 kB]kret, [.jpg, 293.81 kB] bocian, [.jpg, 112.07 kB] biedronka [.jpg, 271.84 kB], konik polny [.jpg, 184.89 kB] itp.). R. pokazuje odpowiednie zdjęcia. Na koniec dziecko dopasowuje napisy do czytania globalnego [.docx, 9.95 kB] do zdjęć.
„Co piszczy w trawie?”- prezentacja.
„Kogo słychać na łące?”- rozpoznawanie odgłosów zwierząt żyjących na łące ( bocian, pszczoła, żaba).
„Ciekawostki”- poszerzanie wiedzy o zwierzętach na łące. R. pyta dziecko: Czy bocian naprawdę je przede wszystkim żaby? Wyjaśnia, że głównym pożywieniem bociana nie są żaby, ale gryzonie. R. pyta: Które ze zwierząt występujące w zagadkach jest nazywane bożą krówką? Dlaczego? Pokazuje zdjęcia krowy [.jpg, 161.87 kB] i biedronki [.jpg, 179.48 kB], [.jpg, 179.48 kB] a dziecko stara się znaleźć cechy wspólne. R. wyjaśnia, że niektóre krowy mają duże łaty na biodrach (a kiedyś mówiło się: na biedrach). Takie krowy nazywano więc biedrulami. Wypasający je pastuszek zauważył kiedyś ich podobieństwo do czerwonego owada w czarne kropki, którego nazwał „biedrunka” – boża krówka.
Praca z Kartą Pracy nr 4. str.34 b – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych.
„Pszczoła miodna”- bajka edukacyjna. Poszerzanie wiedzy na temat życia pszczół.
„Zatańcz z Mają”- dziecko tańczy w rytm piosenki „Taniec Mai”.
„Biedronki”– praca plastyczna. Tworzenie biedronek z pasków papieru. R. podaje dziecku czerwone, czarne i białe karki. Z czerwonego papieru dziecko wycina koło, które będzie podstawą grzbietu biedronki, oraz dużo cienkich pasków. Końcówki pasków przyklejają do koła tak, aby środkowa część stworzyła łuk. Przykleja kolejne paski obok, tak aby stworzyć przestrzenny kształt tułowia biedronki (kształt ma przypominać kłębek włóczki). Następnie z czarnego papieru wycina buźkę z czułkami oraz kropki. Z białego papieru wycina oczy z czarnymi źrenicami. Dokleja elementy biedronki.