Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 18.05.2020r.

Materiały na 18.05.2020r

Propozycje do wykorzystania

EMOCJE – CO TO TAKIEGO?

 „Emocje” – diagram, doskonalenie umiejętności głoskowania. R. rysuje na kartce kratki wg wzoru poniżej.  R. czyta zagadkę – dziecko odgaduje hasło i głoskuje dany wyraz próbując zapisać go na kartce w kratkach (rodzic może pomagać w zapisie).

  1. Służy do mierzenia czasu.
  2. Budynek, w którym mieszkamy.
  3. Żółty owad w czarne paski.
  4. Następuje po dniu.
  5. Polska to nasz…
  6. Kolorowe do rysowania.

                                                             Z E G A R

                                                        D O M

                                                                O S A

                                                        N O C

                                                     K R A J

                                                         K R E D K I

R. pyta dziecko: Jakie hasło powstało? Co ono oznacza? Czym są emocje? Jakie emocje znasz? R. zapisuje kartce wszystkie nazwy emocji podane przez dziecko. R. czyta wyrazy, a dziecko powtarza. Dziecko wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę w każdym wyrazie.

Bajka o uczuciach- poznanie rodzajów uczuć i okazywanie ich.

„Zgadnij” – odgadywanie emocji jedynie po mimice, opisywanie cech charakterystycznych.  R. pokazuje jedną z emocji jedynie za pomocą mimiki. Dziecko odgaduje jej nazwę. Następnie opisuje, jak się ona objawia (np. radość: uśmiech, podniesione kąciki ust, dołeczki w policzkach; gniew: zmarszczone czoło i brwi, zaciśnięte usta itd.). Na koniec dziecko odczytuje globalnie wybraną przez siebie nazwę emocji i pokazuje ją na swojej twarzy.

„Emocje na twarzy” – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP nr 4. str. 19 b.

„Miłe czy nie?” – podział na emocje pozytywne i negatywne (miłe i niemiłe). Dziecko określa emocje miłe i niemiłe. Zaznaczenie kolorem czarnym emocji niemiłych, a żółtym – miłych (wcześniej zapisanych na kartce).

„Emocjonalny autoportret” – zajęcia plastyczne. R. daje dziecku wydrukowany kontur  twarzy i lusterko. Dziecko mimiką wyraża wybrane uczucie i spogląda w lustro, następnie rysuje na twarzy mimikę, którą zobaczyło.Podczas rysowania można  włączyć piosenkę Rysowane emocje.

„Druga połówka” – utrwalenie nazw emocji oraz ich zapisu, praca z Kartą Pracy nr 4. str. 19 a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, odwzorowywanie, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilkuelementowego.  

 „Moje emocje” – malowanie farbami przy Sonatcie Księżycowej L. van Beethovena (pędzlem lub palcami). Po zakończeniu pracy dziecko pokazuje obraz rodzicowi, a on zgaduje , jaki nastrój towarzyszył dziecko podczas malowania.

 Technika relaksacji wg Jacobsona – łagodzenie uczuć negatywnych. Dziecko leży, słuchając Sonaty księżycowej, i wykonują polecania R.: rysuj palcem w powietrzu chmury, serduszka, słoneczka, nutki, znane literki, znaki, symbole itp.

Aktywne słuchanie muzyki – najpierw R. włącza Sonatę księżycową L. van Beethovena. Dziecko trzyma chustkę. Porusza chustką bardzo delikatnie przy spokojnej muzyce. Nagle R. zmienia utwór na Taniec z szablami A. Chaczaturiana, a dziecko zaczyna mocno i gwałtownie poruszać chustką. Zabawa trwa dopóty, dopóki chce tego dziecko .

 „Podróż do krainy: złości, radości, smutku, strachu” – zabawa dramowa. Dziecko przy muzycenaśladuje gesty R. Gdy muzyka ucichnie, zatrzymuje się w krainie złości, radości, smutku, strachu – przedstawia mimiką, gestem różne uczucia i emocje.

Zabawa muzyczno- ruchowa  przy piosence Duży i mały skok”