Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 17 kwietnia 2020r.

Temat na dzień 17.04. 2020r. „Segregujemy śmieci”

„Pajączek” – masaż relaksacyjny. Rodzic z dzieckiem:

Wspiął się pajączek po rynnie. (Rodzic wędruje palcami od dołu ku górze po plecach dziecka)

Spadł wielki deszcz i zmył pajączka. (Układa obie dłonie płasko na plecach i szybko przesuwa je w dół)

Zaświeciło słoneczko. (Rodzic masuje plecy dziecku ruchem okrężnym)

Wysuszyło pajączka, rynnę i… (Rodzic masuje plecy dziecku tak długo, aż poczuje ciepło)

Dalej wspiął się pajączek po rynnie. (Następuje zmiana, teraz dziecko powtarza ruchy zgodne z treścią wierszyka na plecach Rodzica).

„Drgająca chusta” – ćwiczenie oddechowe z wykorzystaniem cieniutkiej chustki, apaszki itp.

Dziecko wraz z Rodzicem wykonuje ćwiczenia oddechowe. Wykorzystujemy dowolne nagranie muzyczne podczas którego dziecko leżąc obiema rękami trzyma chustę przy twarzy i dmucha na nią. Siedząc trzyma chustę przed nosem, wciąga powietrze – chusta zbliża się do nosa, wypuszczając powietrze chusta się oddala. Stojąc, kładzie chustę, na głowie tak, aby zasłaniała oczy i na wydechu dmucha na nią, aby drgała.

Obrazki przedstawiające prawidłową segregacje śmieci Ilustracja 1, Ilustracja 2, Ilustracja 3, Ilustracja 4, Ilustracja 5, Ilustracja 6, Ilustracja 7

Proponowana bajka ekologiczna do obejrzenia Segregacja śmieci

„Śmieciowi smakosze” – zabawa plastyczna utrwalająca nawyki proekologiczne.

Należy przygotować trzy tekturowe kartony, kilka plastikowych butelek, kilka foliówek, gazety, słoiki szklane oraz farby do malowania. Dodatkowo również należy przygotować napisy: szkło, papier, plastik. W pokrywce każdego pudła wycinamy otwór. Każde pudełko z pomocą Rodzica dziecko maluje na określony kolor (żółty, niebieski, zielony), a następnie kolorowo ozdabia „twarz Śmieciowego smakosza”. Dziecko przykleja również napisy na każdym pudle i odpowiednio segreguje śmieci.

Praca z książką część 2 str. 17 - wyszukiwanie wskazanych elementów w zbiorze i łączenie ich ze sobą

Praca z książką dla dzieci starszych – część 3 str. 28 – segregowanie śmieci, szeregowanie puszek od najmniejszej do największej.

„Czy wiem, jak chronić moją planetę?” – quiz ekologiczny. Dziecko za każdą poprawną odpowiedź otrzymuje punkt w postaci np. koralika nawleczonego na sznurek.

Pytania:

- Co robimy, by oszczędzać wodę?

- Jak zachowujemy się w lesie, by nie płoszyć zwierząt?

- Kiedy należy dokarmiać ptaki?

- Co należy zrobić, gdy wychodzimy z pokoju lub łazienki?

- Czy potrafisz posegregować te śmieci? (zgromadzone: papiery, butelki, słoiki, nakrętki…)

- Czy w lesie można zostawiać śmieci?

Pytań może być więcej, a na koniec quizu dziecko liczy otrzymane punkty i jest nagrodzone za swoją wiedzę. (Nagroda zależy od inwencji rodziców).

Zadania dla chętnych Zadanie 1, Zadanie 2, Zadanie 3, Zadanie 4