Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 15 kwietnia 2020r.

Temat na dzień 15.04.2020r. „ W lesie powinno być zielono”

Zabawa „Zielony las” – dziecko swobodnie biega po dywanie, trzymając zieloną szarfę. Na hasło rodzica: Drzewka! - dziecko zatrzymuje się i unosi szarfę wysoko w górę. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

„Zielone serce” – wysłuchanie wiersza R. Pisarskiego.

Na skwerku rosło drzewo szeroko, rozłożyście,

srebrzystą miało korę, zielonosrebrne liście.

Słuchali chętnie ludzie, przechodząc koło drzewa,

jak wietrzyk wśród gałązek wesoło piosenki śpiewa.

Lecz przyszedł mały urwis, ukradkiem wyjął nożyk,

bo napis chciał wyskrobać w srebrzystej, cienkiej korze.

Wycinał powolutku literkę po literce,

nie wiedział, że pod korą zielone płacze serce.

Rozmowa dotycząca treści wiersza: O kim lub o czym był wiersz?; Jak wyglądało drzewo?; Dlaczego ludzie, przechodząc obok drzewa, byli radośni?; Co takiego zrobił urwis?; Dlaczego on to zrobił?; Jak myślicie, co stało się później z drzewem?.

Proponowana piosenka do wysłuchania  Świat w naszych rękach

„Przyroda wokół nas” – zabawa dydaktyczna. Rodzic zadaje pytania: Co to jest przyroda?; Czy jest ona potrzebna człowiekowi? Rodzic prezentuje różne czasopisma i książki przyrodnicze. Następnie wprowadza dwa pojęcia: flora i fauna. Wyjaśnia je i popiera przykładami (flora – rośliny; fauna – zwierzęta).

„Tup w lesie” – gimnastyka buzi i języka. Rodzic czyta tekst i pokazuje dziecku co ma zrobić.

Pewnego dnia Tup wybrał się na spacer do lasu. Idąc patrzył w górę i podziwiał błękitne niebo (przesuwanie językiem od wałka dziąsłowego do podniebienia miękkiego), potem łąki i pola (przesuwanie czubka języka po wewnętrznych stronach policzków). Gdy doszedł do lasu, zaczął liczyć drzewa (liczenie językiem górnych i dolnych zębów). Na polanie zobaczył małego jelonka, który skubał trawę (kląskanie). Zobaczył też wiewiórkę, która wchodziła na drzewo (wyciąganie języka  w kierunku nosa). Gdy zmęczył się chodzeniem, położył się na trawie pod drzewem (wysuwanie języka do brody). Zaczęło się ściemniać, więc postanowił wrócić do domu. Szedł i rozglądał się raz w jedną, raz w drugą stronę (wysuwanie języka raz w lewo raz w prawo). Gdy przechodził obok strumyka, zobaczył małego lisa, który pił wodę (szerokim językiem robienie łopatki). Języczek był bardzo zadowolony ze spaceru (dziecko robi szeroki uśmiech).

„Odgłosy lasu” – zabawa słuchowa. Dziecko leży na plecach na dywanie. Rodzic odtwarza odgłosy lasu, np. szum drzew, stukanie dzięcioła, świergot ptaków, kroki i chrumkanie dzika, bzyczenie komarów. Dziecko w skupieniu wsłuchuje się w odgłosy. Po wysłuchaniu opowiada, co słyszało i próbuje nazywać słyszane głosy Odgłosy lasu

Zabawa „Gra w zielone” – Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega w zależności od rytmu podawanego przez rodzica. Podczas przerwy w akompaniamencie rodzic podaje nazwę ustalonego z dzieckiem koloru, np. zielony, wówczas dziecko musi odszukać podany kolor w domu i go dotknąć. Gdy rodzic poda inny kolor niż umówiony, dziecko stoi w bezruchu. Zabawa jest powtarzana kilka razy.

„Szanuj zieleń!” – wykonanie pracy plastycznej – plakat. Malowanie farbami plakatowymi na temat otaczającej nas przyrody (las, łąka, polana, park).