Materiały na 15.06.20r.
Materiały do wykorzystania
KOLORY LATA - ŻÓŁTY
Idą krasnoludki – zabawy paluszkowe do wiersza M. Barańskiej.
Idą, idą, idą, idą, idą sobie krasnoludki: Dorosły kroczy palcem wskazującym i środkowym po przedramieniu ręki dziecka.
Pierwszy, drugi, trzeci, czwarty, a na końcu ten malutki. Dotyka palcem wskazującym kolejnych palców dłoni dziecka, zaczynając od kciuka.
Dokąd idą? Do łóżeczka, bo tam czeka już bajeczka. Chwyta dłoń dziecka i umieszcza ją we wnętrzu swojej dłoni.
„My jesteśmy krasnoludki” – zabawa ruchowa z pokazywaniem. (piosenka)
„Zabawy z Tupem” – ćwiczenia słuchowe. Dobieranie w pary wyrazów zaczynających się taką samą sylabą. R. podaje wyrazy. Kiedy dziecko usłyszy wyraz, który zaczyna się tak samo jak wyraz podany wcześniej – klaszcze w ręce, podskakuje.
,,W góry lub nad morze”. Dziecko swobodnie maszeruje po pokoju (muzyka do marszu [.mp3, 501.29 kB]). Na hasło R. W góry! dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę (wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę). Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy pływania.
,,Kolory” – R. rozkłada w pokoju papierowe koła, po kilka z danego koloru (żółty, zielony, niebieski, czerwony) dziecko chodzi na czworakach. R. wypowiada nazwę koloru. Zadaniem dziecka jest znaleźć koło w tym kolorze i stanąć na nim.
„Każdy przedszkolak wie” – osłuchanie z piosenką [.mp3, 1.92 MB].
1.Każdy przedszkolak dobrze wie,
że słonko w górze śmieje się,
wietrzyk wieje sobie w dal,
morze śpiewa szumem fal.
I każdy przedszkolak pamięta,
że w lesie mieszkają zwierzęta.
2. Każdy przedszkolak dobrze wie,
że lis do nory chowa się,
niedźwiedź lubi słodki miód,
jeżyk tupie: tup-tup-tup!
A krowa ma rogi na głowie –
to każdy przedszkolak wam powie!
3.Każdy przedszkolak dobrze wie,
że śnieżek zimą biały jest.
Biedroneczka kropki ma
i czerwone skrzydła dwa,
że czarne są kruki, gawrony,
a trawa ma kolor zielony.
Po wysłuchaniu utworu R. zadaje pytania dotyczące treści: O czym jest piosenka?; O czym każdy przedszkolak wie?; Co robi jeżyk w piosence?; Jaki kolor ma biedronka? itp.
Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence „Każdy przedszkolak wie [.mp3, 1.92 MB]”.
–„Taniec kolorów” – improwizacja ruchowa do piosenki.
–„Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: R. podaje rytm, zadaniem dziecka jest go powtórzyć.
– „Rytmizowanie teksu piosenki” - klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;
szarfy w różnych kolorach, równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu,
równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.
–„Cicho – głośno” – śpiewanie cichutko zwrotki piosenki, zaś refren bardzo głośno – i na odwrót.
„Co jest żółte?” – zabawa słownikowa. R. zadaje dziecku pytanie: Co jest żółte? Dziecko opowiada, co kojarzy się im z tym kolorem. Można wykorzystać film naprowadzający dziecko.
„Żółty obrazek” – malowanie żółtą farbą plakatową wg pomysłu dziecka.
„Kolory” – zabawa zręcznościowa. Dziecko stoi naprzeciwko R. R rzuca piłkę dziecku, wypowiadając nazwę koloru – zadaniem dziecka jest złapać piłkę na wszystkie kolory, oprócz koloru żółtego. Jeśli złapie na kolor żółty – oddaje fant i musi go wykupić, wykonując jakieś zadanie.