Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 15.06.20r.

Materiały do wykorzystania

 

KOLORY LATA - ŻÓŁTY

 

Idą krasnoludki – zabawy paluszkowe do wiersza M. Barańskiej.

 

Idą, idą, idą, idą, idą sobie krasnoludki:   Dorosły kroczy palcem wskazującym i środkowym po przedramieniu ręki dziecka.

Pierwszy, drugi, trzeci, czwarty, a na końcu ten malutki.    Dotyka palcem wskazującym kolejnych palców dłoni dziecka, zaczynając od kciuka.

Dokąd idą? Do łóżeczka, bo tam czeka już bajeczka.  Chwyta dłoń dziecka i umieszcza ją we wnętrzu swojej dłoni.

 

„My jesteśmy krasnoludki” – zabawa ruchowa z pokazywaniem. (piosenka)

 

„Zabawy z Tupem” – ćwiczenia słuchowe. Dobieranie w pary wyrazów zaczynających się taką samą sylabą. R. podaje wyrazy. Kiedy dziecko usłyszy wyraz, który zaczyna się tak samo jak wyraz podany wcześniej – klaszcze w ręce, podskakuje.

 

,,W góry lub nad morze”. Dziecko swobodnie maszeruje po pokoju (muzyka do marszu). Na hasło R. W góry! dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę (wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę). Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy pływania.

 

,,Kolory” – R. rozkłada w pokoju papierowe koła, po kilka z danego koloru (żółty, zielony, niebieski, czerwony) dziecko chodzi na czworakach. R. wypowiada nazwę koloru. Zadaniem dziecka jest znaleźć koło w tym kolorze i stanąć na nim.

 

„Każdy przedszkolak wie” – osłuchanie z piosenką.

1.Każdy przedszkolak dobrze wie,

że słonko w górze śmieje się,

wietrzyk wieje sobie w dal,

morze śpiewa szumem fal.

I każdy przedszkolak pamięta,

że w lesie mieszkają zwierzęta.

 

2. Każdy przedszkolak dobrze wie,

że lis do nory chowa się,

niedźwiedź lubi słodki miód,

jeżyk tupie: tup-tup-tup!

A krowa ma rogi na głowie –

to każdy przedszkolak wam powie!

 

3.Każdy przedszkolak dobrze wie,

że śnieżek zimą biały jest.

Biedroneczka kropki ma

i czerwone skrzydła dwa,

że czarne są kruki, gawrony,

a trawa ma kolor zielony.

 

Po wysłuchaniu utworu R. zadaje pytania dotyczące treści: O czym jest piosenka?; O czym każdy przedszkolak wie?; Co robi jeżyk w piosence?; Jaki kolor ma biedronka? itp.

 

Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosenceKażdy przedszkolak wie”.

–„Taniec kolorów” – improwizacja ruchowa do piosenki.

–„Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: R. podaje rytm, zadaniem dziecka jest go powtórzyć.

– „Rytmizowanie teksu piosenki” - klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;

szarfy w różnych kolorach, równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu,

równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.

–„Cicho – głośno” – śpiewanie cichutko zwrotki piosenki, zaś refren bardzo głośno – i na odwrót.

 

„Co jest żółte?” – zabawa słownikowa. R. zadaje dziecku pytanie: Co jest żółte? Dziecko opowiada, co kojarzy się im z tym kolorem. Można wykorzystać film naprowadzający dziecko.

 

„Żółty obrazek” – malowanie żółtą farbą plakatową wg pomysłu dziecka.

 

„Kolory” – zabawa zręcznościowa. Dziecko stoi naprzeciwko R. R rzuca piłkę dziecku, wypowiadając nazwę koloru – zadaniem dziecka jest złapać piłkę na wszystkie kolory, oprócz koloru żółtego. Jeśli złapie na kolor żółty – oddaje fant i musi go wykupić, wykonując jakieś zadanie.