Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 15.06.2020r.

Propozycje do wykorzystania

LATO

Powitanie przy piosence „Najpierw skłon”.

 „Lato, lato” –  R. przynosi kartki z kalendarza z miesiącami: CZERWIEC, STYCZEŃ, GRUDZIEŃ, WRZESIEŃ. Prosi dziecko, by poukładało kartki zgodnie z kolejnością występowania miesięcy w roku. Pyta: W jakim miesiącu rozpoczyna się lato? Dziecko stara się wskazać odpowiednią kartkę. R. pyta, czy dziecko wie, którego dnia rozpoczyna się astronomiczne lato.

„Pory roku i miesiące”- po wysłuchaniu piosenki dziecko przy pomocy rodzica próbuje ustalić ile miesięcy ma rok i wskazać miesiące należące do każdej pory roku.

„Z czym kojarzy się lato?” – technika niedokończonych zdań, zabawa z piłką. R. pyta dziecko, z czym kojarzy mu się lato. Rzuca piłkę do  dziecka i zaczyna zdanie: Lato kojarzy mi się… Dziecko łapie piłkę i kończy wypowiedź.  

„Zagadkowe lato”- rozwiązywanie zagadek związanych z latem.

 „Po czym można poznać lato?” – praca plastyczna doskonaląca umiejętność przekazywania informacji w formie graficznej, ekspresja twórcza. Dziecko dostaje kartkę papieru i  rysuje to, co kojarzy mu się z latem.

Tato, czy już lato? – praca z wierszem Beaty Szelągowskiej. R. czyta wiersz:  

„Tato, czy już lato?”-  Beata Szelągowska

Powiedz, proszę! Powiedz, tato,

Po czym poznać można lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach,

Po bitej śmietanie z truskawkami,

Po kompocie z wiśniami,

Po życie, które na polach dojrzewa,

Po słowiku, co wieczorem śpiewa,

 Po boćkach uczących się latać,

Po ogrodach tonących w kwiatach,

Po świerszczach koncertujących na łące,

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,

 Po zapachu skoszonej trawy i róż,

I już!

Rodzic  ponownie czyta tekst i prosi dziecko o zapamiętanie obiektów wymienionych przez tatę i kojarzących się z latem. Po skończeniu czytania dziecko wymienia obiekty, o których była mowa w utworze. R. prosi dziecko, aby przedstawiło rezultaty swojej pracy  plastycznej.  Dziecko opowiada, co narysowało. R. ponownie czyta wiersz i po słowach: Po zapachu skoszonej trawy i róż…, prosi dziecko o kontynuowanie treści. W tym celu dziecko wykorzystuje nazwy tego, co narysowało, np. po szaleństwach w basenie, po zabawach na piasku.

 „Lato płynie do nas” – nauka piosenki i zabawa ruchowa. Dziecko stoi naprzeciwko rodzica. R. włącza nagranie.

 „Lato płynie do nas” - sł. Jan Zuchora, muz. Krystyna Kwiatkowska

 Raz, dwa, raz i dwa,           (dziecko klaszczą)

słońce idzie drogą.               (rysuje w powietrzu słońce)

Z górki chmurki biegną dwie,

śpieszą się jak mogą.           (biegnie w miejscu)

Ref.: Hop! Hop! – słychać w koło. (dziecko podskakuje z rękami na biodrach, rodzic robi obrót)

Hop! Hop! – echo woła.        ( rodzic podskakuje z rękami na biodrach,  dziecko  robi obrót)

Po jeziorze łódka mknie,       (bujają się, trzymając za ręce)

 lato płynie do nas.

Raz, dwa, raz i dwa,              (dziecko i rodzic - klaszczą)

nadszedł czas zabawy,           (tańczą w kółko, trzymając się za ręce)

pędzi, goni w polu wiatr,       (biegną w miejscu)

chce się z nami bawić.           (tańczą w kółko, trzymając się za ręce)

 Ref.: Hop! Hop!….               (jak wyżej)

 Raz, dwa, raz i dwa,              (uderzają w ręce rodzica)

wiatr wesoło pląsa,                 (tańczą w kółko)

 w górze, w chmurze, w ciszy pól      (podskakują na palcach w rytm piosenki)

 dzwoni śpiew skowronka.

Ref. Hop! Hop!….

 Malowanie bańkami-  zabawa plastyczna. R. zabarwia płyn do baniek farbami lub barwnikami spożywczymi. Dziecko robi bańki bardzo blisko dużej kartki – rozpryskuje zabarwiony płyn i w tej sposób tworzy barwne kompozycje.

 „Letnie memo” – zabawa doskonaląca pamięć świeżą. Rodzic wraz z dzieckiem może wykonać   letnie memo rysując na karteczkach proste symbole kojarzące się z latem. Pamiętajcie o tworzeniu par symboli  (np. dwie karteczki ze słoneczkiem).Ilość par według uznania. Pamiętajcie ,że zabawa jest ciekawsza, jeśli par jest dużo. Karteczki zostają ułożone dnem do dołu na dywanie. Dziecko gra w grę z rodzicem lub rodzeństwem. Szukamy identycznych karteczek. Wygrywa osoba, która zbierze ich najwięcej. Miłej zabawy!

„Zabawa ruchowa z piłką” – tworzenie rymów do słów związanych z latem, doskonalenie słuchu fonemowego. R. podaje wyraz kojarzący mu się z latem, np. słońce – rzuca piłkę do  dziecka. Dziecko łapie piłkę i podaje rym do usłyszanego słowa. Następnie podaje piłkę do rodzica i wymienia przy tym inne słowo, które jemu kojarzy się z latem. Zabawa może być kontynuowana także w wariancie z głoską w nagłosie. Dziecko łapiące piłkę i wymienia głoskę, na którą zaczyna się wyraz podany przez rodzica, i wymyśla słowo z tą głoską).

Na zakończenie można powtórzyćzabawę z piosenką  „Lato płynie do nas”