Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 15.05.2020r.

Propozycje do wykorzystania

GDZIE SŁYCHAĆ MUZYKĘ?

Na powitanie zapraszamy do zabawy przy muzyce- Rytmiczna rozgrzewka.

„Gdzie można usłyszeć muzykę?”-  dziecko podaje swoje propozycje (miejsc typowych i nietypowych). W razie potrzeby R. zadaje dodatkowe pytania, np. Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać koncertów muzyki klasycznej? (filharmonia) Gdzie odbywają się przedstawienia, w których głównie słychać muzykę klasyczną i śpiew? (opera) R. podsuwa również następujące propozycje: kościoły, szkoły muzyczne, internet, koncerty plenerowe itd.

„Śpiewamy jak w operze” – naśladowanie mimiką, gestem i ruchem. R. prezentuje dzieciom na filmie dowolny utwór operowy. Zadaniem dziecka jest zabawa w mima i bezdźwięczne naśladowanie śpiewu operowego.

 Praca z Kartą Pracy nr 4.str.18 – doskonalenie koordynacji wzrokowo –ruchowej, percepcji słuchowej i wzrokowej, zdolności grafomotorycznych, dekodowanie, łączenie dźwięku z ilustracją .

„Jak zapisać muzykę?” –  zapoznanie dzieci z nutami i pięciolinią. R. zadaje dziecku pytanie: Czy da się zapisać muzykę?. Dziecko dzieli się swoją wiedzą. R. prezentuje partyturę– wyjaśnia, że muzykę zapisuje się za pomocą nut i linii.

„Co to za linie?” – zapoznanie z pięciolinią, przeliczanie linii. R. rysuje na kartce duży rysunek pięciolinii. Dziecko wspólnie z R. przeliczają linie (od dołu). Następnie R. daje pięć kartoników z zapisanymi liczbami od 1 do 5. Prosi, by dziecko dopasowało do pięciolinii liczby.

„Pięciolinia” – zabawa ruchowa z wprowadzeniem gamy. Na dywanie R. rozkłada pięć sznureczków lub tasiemek. Układa na nich kółeczka z papieru jak w gamie. Wyjaśnia, że gdy nutka leży nisko, jej dźwięk jest niski, gdy wysoko – wysoki. R. skacze kolejno do każdego kółeczka i wydaje coraz wyższe dźwięki, śpiewając gamę. Dziecko powtarza dźwięki za Rodzicem.

Zabawy rytmiczno - ruchowe przy muzyce - Wartości rytmiczne  w podskokach

„Gama”-śpiewamy gamę.

„Nutki” – dziecko otrzymuje po kilka karteczek z nutami (np. ósemkami- przygotowanymi wcześniej przy pomocy rodzica). Ustawia je na pięciolinii wg instrukcji R., np. Pierwsza na trzeciej linii, druga na piątej linii, trzecia pod drugą linią.

Zabawy rytmiczno-ruchowe przy muzyce- Dźwięki wysokie i niskie w podskokach.

Blok zajęć o emocjach – trema. „Jakie to uczucie?” – zagadka: Dopada cię to chwilę przed występem na scenie, gdy śpiewasz, grasz na instrumencie lub gdy masz przedstawienie. Czujesz niepokój przed tym przedsięwzięciem, choć wiesz, że czeka cię miłe przyjęcie. Gdy ktoś na ciebie patrzy, gdy oglądać cię chce, to nieprzyjemne uczucie właśnie ogarnia cię. (trema)

„Trema” – rozmowa. R. rozmawia z dzieckiem, zadaje mu pytania: Co to jest trema? Jakie to uczucie? Kiedy można odczuwać tremę? Co się z nami dzieje gdy czujemy tremę? Czy ty kiedyś odczuwałeś/łaś tremę? W jakiej to było sytuacji? Czy było to przyjemne uczucie? Czy tremę można przezwyciężyć? Kiedy to uczucie mija?

 „Radzimy sobie z tremą” – ćwiczenie oddechowe. R. tłumaczy dziecku, że jednym z dobrych sposobów na poradzenie sobie z odczuwaną tremą, niepokojem, zdenerwowaniem są ćwiczenia oddechowe. Proponuje mu nauczenie się ćwiczeń oddechowych w oparciu o wierszyk motywacyjny. R. recytuje wiersz, a dziecko wykonuje ćwiczenie z zamkniętymi oczami, koncentrując się na własnym oddechu: Wiem, że to potrafię, wszystko mi się uda. Stoję mocno na dwóch nogach, ręce trzymam na udach. Biorę głęboki wdech nosem, ręce unoszę do góry. Wypuszczam ustami powietrze, znikają zwątpienia chmury. I jeszcze raz wdech nosem i buzią wydech robię. Rozluźniam się, czuję się lekko, mam już wiarę w sobie.