Materiały na 15.04.2021r.
NA KONCERCIE
Propozycje do wykorzystania
„Jestem muzykantem – konszabelantem” [.mp3, 1.60 MB]– zabawa naśladowcza ze śpiewem. Dziecko wymyśla ruchy naśladujące grę na poszczególnych instrumentach.
„Nutka” – zabawa na koncentrację. Dziecko z rodzicem siedzą naprzeciw siebie. Oboje recytują rymowankę, rodzic przekłada z ręki do ręki nutkę (drobny przedmiot) tak, by dziecko nie zauważyło, w której ręce ją ma.
Jak przyjemnie, jak wesoło,
kiedy nutka krąży w koło.
Nutka tu, nutka tam,
Ja tę nutkę złapię sam.
Zadaniem dziecka w środku jest odgadnięcie, w której ręce jest nutka.
„Na koncercie” – zabawy muzyczno-ruchowe.
– „Wycieczka” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się zgodnie ze słyszanym akompaniamentem [.mp3, 1.71 MB]: marsz, podskoki.
– „Na koncercie” – zabawa improwizacyjna, rozmowa. Dziecko słucha nagrań 2 rodzajów
dźwięków – nagrania orkiestry kameralnej [.mp3, 3.72 MB] i zespołu rockowego [.mp3, 1.24 MB] – tańczy przy nich dowolnie.
Po wysłuchaniu opowiada, czym różniły się te dwie melodie, jaki miały charakter – do czego
zapraszały.
„Instrumenty muzyczne”-filmik. poznajemy instrumenty muzyczne : rodzaje i ich nazwy.
„Podaj nazwę słyszanego instrumentu”- zagadki dźwiękowe.
„Koncert i koncert” – zabawa ruchowa. Dziecko podczas utworów granych przez zespół rockowy [.mp3, 1.24 MB] dynamicznie rusza się w dowolny sposób; gdy usłyszy orkiestrę symfoniczną [.mp3, 3.72 MB], siada spokojnie i porusza delikatnie głową .
„Na koncercie”- rozmowa. Rodzic zadaje dziecku pytania: Jak powinni zachowywać się ludzie na koncercie? W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę? W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał?
Praca z KP4.7 – wskazywanie na rysunkach takich samych elementów, ćwiczenia w czytaniu. (ołówek)
Praca z CziP62– odszukiwanie liter f, F w tekście, łączenie takich samych sylab, czytanie
tekstu. (kredki)
„Taniec węgierski” [.mp3, 2.13 MB] – zabawa taneczna.
(propozycja ruchów do wykorzystania w zabawie wraz z dzieckiem).
1 – cwał boczny w prawo, na koniec zeskok na dwie nogi.
2 – cwał boczny w lewo, na koniec zeskok na dwie nogi.
3 – jak 1.
4 – jak 2.
5 – obroty dookoła własnej osi drobnymi krokami z unoszeniem pięt do pośladków i z rękoma
na biodrach.
6 – zatrzymanie twarzą do środka koła i wolne wystawianie raz nogi lewej, raz prawej (4 x).
7 – jak 5.
8 – jak 6.
9 – jak 5.
10 – trucht w miejscu z unoszeniem pięt do pośladków i machaniem rękami na boki (2 powtórzenia melodii).
11– zatrzymanie, 2 kroki dostawne w prawo i obrót dookoła własnej osi (4 powtórzenia).
12 – jak 1.
13 – jak 5.
14 – jak 6.
15 – trzy mocne przytupy w miejscu.
„Grzechotki” – zabawa konstrukcyjna. Dziecko do aluminiowej puszki po napojach wsypuje ziarna grochu i zakleja otwór taśmą samoprzylepną. Samą puszkę okleja samoprzylepnym papierem kolorowym według własnego pomysłu. ( aluminiowe puszki po napojach, taśma klejąca, papier kolorowy samoprzylepny, nożyczki, groch).