Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 14 kwietnia 2020r.

Proponowana tematyka na ten tydzień: „Chronimy środowisko”

Temat na dzień 14.04.2020r.- Dbamy o naszą planetę.

Wiersz „Chora Planetka” Magdaleny Tokarczyk.

Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała.

Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo.

Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana.

Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała.

Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią,

ale i on zapomniał o tym, że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił,

a dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał.

Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana,

ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała.

Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała.

I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze.

I Józia co wodę miał źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała.

Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała.

Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego.

Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była,

Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!

Rozmowa na temat wiersza:„Dlaczego Planetka była smutna?, Z jakiego powodu Planetka trafiła do szpitala?, Co należy zrobić żeby Planetka była zawsze uśmiechnięta i zdrowa?, Dlaczego powinniśmy żyć w zgodzie z przyrodą?”

Ilustracje do wiersza: Ilustracja 1,  Ilustracja 2, Ilustracja 3, Ilustracja 4, Ilustracja 5, Ilustracja 6, Ilustracja 7, Ilustracja 8, Ilustracja 9,

Proponowana piosenka do wysłuchania „Nasza Planeta”Piosenka

Praca plastyczna „Na dnie czystego jeziora” – wykonanie zadania z  Wyprawki Plastycznej str. 45. Po wykonaniu pracy dzieci wypowiadają się, co znajduje się na dnie jeziora.

„Mniej, więcej, tyle samo” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje 3, 4 takie same szklanki; 3, 4 dzbanki z wodą i szklane pojemniki o różnym kształcie. Dziecko nalewa wodę do szklanek tak, by było jej tyle samo w każdej szklance. Następnie przelewa wodę ze szklanek do szklanych pojemników i obserwuje zachodzące zmiany. Stara się wyjaśniać te zmiany. Na koniec odpowiada na pytanie : Co możemy zrobić, by woda w rzece (stawie) była czysta?

Zadanie badawcze dla chętnych „Czy woda jest czysta?” – Rodzic przygotowuje wcześniej wodę z naturalnego zbiornika wodnego (staw, rzeka, strumień), ewentualnie kałuży. Wspólnie z dzieckiem nabiera do drugiego naczynia wody z kranu; ma też butelkę z wodą mineralną. Na koniec dziecko ocenia czystość poszczególnych próbek wody.

Zadanie dla chętnych„Bez wody nie byłoby życia” – wykonanie pracy plastycznej metodą kolażu. Wycinanie fragmentów gazet; komponowanie pracy według własnego pomysłu.