materiały na 14.05.2020
Temat dnia: „Pies - przyjaciel ”
- „Szczeniaki”- zabawa paluszkowa wg Małgorzaty Barańskiej
Nasza Aza ma szczeniaki (dzieci składają razem dłonie kciukami tak, by przypomniały głowę psa).
Ten jest taki, a ten siaki (palcem wskazującym dłoni dotykają kolejno wyprostowanych palców drugiej dłoni).
Ten jest gładki, ten kudłaty,
A ten ma futerko w łaty.
Razem jest tych szczeniąt pięć.
Pogłaszcz pieski, gdy masz chęć (rozstawiają szeroko palce jednej dłoni. Zaginają palce, a drugą dłonią je głaszczą).
- „Geometryczne układanki”- zabawa dydaktyczna. Rodzice przygotowują uprzednio różnokolorowe figury geometryczne (koła, kwadraty, prostokąty, trójkąty). Dziecko ma za zadanie ułożyć z figur kompozycje (pies, kot, ptak itp.)
- „Pies goni kota”- zabawa ruchowa bieżna. Dziecko wraz z Rodzicem dobierają się w pary. Jedno jest kotem (najlepiej oznaczyć szarfą, apaszką), drugie to pies. Na hasło: Pies goni kota! Zaczynają się gonić. Po chwili zamiana ról.
- Praca z Książką 2, 23- rozwijanie percepcji wzrokowej. Dorysowywanie brakujących elementów na obrazku.
- „Kto odwiedził Tupa?”- zagadki słuchowe. Należy odtworzyć z nagrania muzycznego głosy zwierząt (kot, [.mp3, 106.96 kB]pies, [.mp3, 117.47 kB]papuga [.mp3, 416.97 kB]) i podać ich nazwę. Następnie podzielić na sylaby nazwy zwierząt.
- Praca z dzieckiem 5- letnim, praca z Książką 4, 13- czytanie globalne, umieszczanie nalepek w odpowiednich miejscach, kolorowanie ramek.