Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 13.04.2021r.

ARTYŚCI TO MY

 

Poranna rozgrzewka

 

„Malarstwo” – film edukacyjny.

 

„W pracowni malarza” – zabawa dydaktyczna.

W pudełku są farby, pędzle, kartki, a także kilka przedmiotów nie związanych z malarstwem nożyczki, nici, igła, młotek itp. ) Dziecko za pomocą dotyku stara się rozpoznać, co to za przedmiot. Następnie dobiera te, które do siebie pasują, i ustala, kto ich używa.

 

„F jak farby” – wprowadzenie liter f, F.

R. pokazuje ilustrację przedstawiającą wnętrze pracowni malarza. Dziecko wskazuje te elementy, które rozpoznało dotykiem w poprzedniej zabawie. Podaje ich nazwy. R. zwraca uwagę na farby.

wyraz farby;

–wyklaskuje sylaby, przelicza

–wypowiada kolejno głoski, przelicza  

–określa głoskę w nagłosie, zwracając uwagę na prawidłową wymowę głoski f;

–wymienia inne słowa zaczynające się głoską f.

R. demonstruje małą i wielką literę drukowaną F  f ,dziecko omawia kształt liter.

 

Praca z KP4.4–5 – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.

 

Franciszek” – nauka piosenki.

Dziecko siedzi i uważnie słucha piosenki. R. odtwarza ją ponownie, recytując tekst. Dziecko powtarza, wykonując wybrane ćwiczenia gimnastyczne. Na koniec śpiewa, wykonując ćwiczenia.

 

Fran/ci/szek // to /i/mię //mo/je/go // ku/zy/na.

//Fran/ci/szek // dzień / każ/dy //od / ćwi/czeń // za/czy/na.

//U/wa/ża, // że / jeś/li //ak/ty/wnie // dzień / zacz/nie,

//gdy / już / noc // na/dej/dzie, //bę/dzie / mógł // spać/ smacz/nie.

 

„F czy w?” – ćwiczenie komunikacji.

R. pyta: Czy tekst piosenki jest zrozumiały? O kim ona jest? Jakie dziecko zna dyscypliny sportowe? Co oznacza określenie sport to zdrowie? Czy uprawianie wszystkich dyscyplin sportowych jest dobre dla zdrowia? Następnie R. prosi, by dziecko zamknęło oczy i wsłuchało się w tekst piosenki. Mówi: Jeśli usłyszysz głoskę f, podnieś rękę. Prosi, by jeszcze raz zamknęło oczy i powtórzyły to słowo z pary, w którym jest głoska f: wanna – fontanna, woda – foka, flet – wnet, żyrafa – ława.

 

„Farby na palecie” – zabawa ruchowa.

Na dywanie leżą kartki w różnych kolorach. Dziecko porusza się do muzyki, na przerwę R. mówi kolor dziecko szybko na niego staje.

 

„Fiołki” – zabawa plastyczna.

R. ustawia kompozycję z wazonika z fiołkami (lub innymi wiosennymi kwiatami: tulipanami, żonkilami, narcyzami) i dowolnego owocu na tle żółtego materiału. Dziecko ma za zadanie namalować tę kompozycję farbami.

 

"Malarz'"- wiersz ilustrowany