Materiały na 13.04.2021r.
ARTYŚCI TO MY
Poranna rozgrzewka [.mp3, 2.63 MB]
„Malarstwo” – film edukacyjny.
„W pracowni malarza” – zabawa dydaktyczna.
W pudełku są farby, pędzle, kartki, a także kilka przedmiotów nie związanych z malarstwem nożyczki, nici, igła, młotek itp. ) Dziecko za pomocą dotyku stara się rozpoznać, co to za przedmiot. Następnie dobiera te, które do siebie pasują, i ustala, kto ich używa.
„F jak farby” – wprowadzenie liter f, F.
R. pokazuje ilustrację przedstawiającą wnętrze pracowni malarza. Dziecko wskazuje te elementy, które rozpoznało dotykiem w poprzedniej zabawie. Podaje ich nazwy. R. zwraca uwagę na farby.
–wyraz farby [.pdf, 27.09 kB];
–wyklaskuje sylaby, przelicza
–wypowiada kolejno głoski, przelicza
–określa głoskę w nagłosie, zwracając uwagę na prawidłową wymowę głoski f;
–wymienia inne słowa zaczynające się głoską f.
R. demonstruje małą i wielką literę drukowaną F f ,dziecko omawia kształt liter.
Praca z KP4.4–5 – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.
„Franciszek [.mp3, 971.96 kB]” – nauka piosenki.
Dziecko siedzi i uważnie słucha piosenki. R. odtwarza ją ponownie, recytując tekst. Dziecko powtarza, wykonując wybrane ćwiczenia gimnastyczne. Na koniec śpiewa, wykonując ćwiczenia.
Fran/ci/szek // to /i/mię //mo/je/go // ku/zy/na.
//Fran/ci/szek // dzień / każ/dy //od / ćwi/czeń // za/czy/na.
//U/wa/ża, // że / jeś/li //ak/ty/wnie // dzień / zacz/nie,
//gdy / już / noc // na/dej/dzie, //bę/dzie / mógł // spać/ smacz/nie.
„F czy w?” – ćwiczenie komunikacji.
R. pyta: Czy tekst piosenki jest zrozumiały? O kim ona jest? Jakie dziecko zna dyscypliny sportowe? Co oznacza określenie sport to zdrowie? Czy uprawianie wszystkich dyscyplin sportowych jest dobre dla zdrowia? Następnie R. prosi, by dziecko zamknęło oczy i wsłuchało się w tekst piosenki. Mówi: Jeśli usłyszysz głoskę f, podnieś rękę. Prosi, by jeszcze raz zamknęło oczy i powtórzyły to słowo z pary, w którym jest głoska f: wanna – fontanna, woda – foka, flet – wnet, żyrafa – ława.
„Farby na palecie” – zabawa ruchowa.
Na dywanie leżą kartki w różnych kolorach. Dziecko porusza się do muzyki [.mp3, 2.61 MB], na przerwę R. mówi kolor dziecko szybko na niego staje.
„Fiołki” – zabawa plastyczna.
R. ustawia kompozycję z wazonika z fiołkami (lub innymi wiosennymi kwiatami: tulipanami, żonkilami, narcyzami) i dowolnego owocu na tle żółtego materiału. Dziecko ma za zadanie namalować tę kompozycję farbami.
"Malarz'"- wiersz ilustrowany