Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 12.06.2020r.

Propozycje do wykorzystania

CO JEDZĄ I KIEDY ŚPIĄ ZWIERZĘTA?

Marszowe powitanie przy piosence „Maszerują mrówki”

 „Tańcobajka- taniec Czerwonego Kapturka” -  dziecko tańczy taniec Czerwonego Kapturka. R. pyta dziecko: Pamiętasz zwierzę, które wystąpiło w baśni „Czerwony Kapturek”? Czy wilk naprawdę mógłby połknąć człowieka? Co jada wilk? Jak zachowywać się w lesie? Co robić na wypadek kontaktu z nieznanym zwierzęciem? Jakie inne groźne zwierzęta oprócz wilka można spotkać w lesie?

„Przysłowia o wilkach” –   R. odczytuje przysłowie. Zadaniem dziecka jest zastanowić się  nad znaczeniem  powiedzeń i podjąć próbę wyjaśnienia ich znaczenia.

– Nie wywołuj wilka z lasu.

 – Wilk syty i owca cała.

– Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.

– Natura ciągnie wilka do lasu.

 – Wilk w owczej skórze.

 – Człowiek człowiekowi wilkiem.

„Wilk”-doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

„Łańcuch pokarmowy” . R. pyta dziecko, czym jest łańcuch pokarmowy i dlaczego się tak nazywa. Rodzic  z dzieckiem oglądają ilustracjełańcuch pokarmowego. Dzieci wymyślają swoje łańcuchy – po kolei podają nazwy zwierząt i roślin, które w nich występują.( inne przykłady łańcuchów pokarmowych)

Praca z Kartą  Pracy nr 4.str. 32 a – poszerzanie wiedzy na temat tego, co jedzą zwierzęta, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- „Naśladujemy zwierzęta”

„Zwierzęta aktywne nocą”  R. zadaje dziecku pytania: Czy wszystkie zwierzęta są aktywne nocą? Jakie znasz zwierzęta aktywne nocą ? Następnie pokazuje zdjęcia: sowy, ćmy, nietoperza, lisa, dzięcioła, niedźwiedzia, motyla, wilka, zająca. Prosi dziecko o wybranie zwierząt, które są: aktywne w nocy, aktywne w dzień, aktywne w dzień i w nocy. R. wspólnie z dzieckiem tworzy wykres Venna: rysuje na dużym arkuszu papieru dwa okręgi z częścią wspólną, a dziecko wkleja zdjęcia w odpowiednie miejsca. R. pyta dziecko: Czym charakteryzują się zwierzęta aktywne nocą? (mają duże oczy, żeby wychwytywać dużą ilość światła, duże uszy – zjawisko echolokacji, bardzo dobrze rozwinięty zmysł węchu).

Praca z Kartą Pracy nr 4. str.32 b – poszerzanie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych.

„Nietoperz” – R. prosi dziecko o narysowanie na kartce nietoperza. Następnie dziecko porównuje swój rysunek zzdjęciem ilustrującym nietoperza. Szuka podobieństw i różnic między rysunkiem a rzeczywistym wyglądem nietoperza. R. inicjuje rozmowę na temat stereotypów dotyczących nietoperzy – wkręcają się we włosy, żywią się krwią – i je obala. R. pyta dziecko: Dzięki jakiemu zjawiskowi nietoperze mogą poruszać się swobodnie po ciemku? Tłumaczy mu istotę zjawiska echolokacji (Nietoperz wysyła dźwięk, który odbija się od przeszkody i trafia do jego uszu. Na tej podstawie zwierzę może oceniać położenie przedmiotów).

„Ciekawostki o Nietoperzach” – zachęcamy do wysłuchania krótkiegoaudioboka o nietoperzach, dzięki któremu poznamy ciekawostki na temat tego dziwnego zwierzątka.