Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 12.05.20r.

Propozycje do wykorzystania

 

MUZYKA WSPÓŁCZESNA

 

„Gatunki muzyczne” – zapoznanie dziecka ze współczesnymi gatunkami muzycznymi, wysłuchanie i podawanie nazw różnych gatunków muzycznych. R. włącza utwory z różnych gatunków muzycznych: muzyki klasycznej, rapu, disco, rocka, jazzu itd. Dzieci starają się rozpoznać gatunki i podać ich nazwy.

 

„Taneczne improwizacje” – tańczenie do różnych gatunków muzycznych, określanie tempa, nastroju. R. włącza utwory z poprzedniego ćwiczenia, a zadaniem dziecka jest tańczenie, tak jak prowadzi je muzyka. Następnie R. ponownie włącza kolejne utwory, a dziecko określa, jak mu się tańczyło, który utwór najbardziej przypadł mu do gustu. Określa nastrój i tempo muzyki.

 

„Rap” – prezentacja utworu z tego gatunku, poszukiwanie cech charakterystycznych. R. prezentuje dowolny utwór rapowany. Następnie dziecko próbuje podać cechy charakterystyczne tego gatunku (np. rytmiczne  wypowiadanie słów do powtarzalnej muzyki zamiast śpiewu, to muzyka bardziej do słuchania niż do tańczenia).

 

„Nasz rap” – zabawa w rapowanie, tworzenie muzyki ze znanych wierszy. Dziecko wybiera dowolny znany sobie wiersz, najlepiej rymowany, np. Kaczka Dziwaczka, i próbuje wykonać go, rapując.

 

„Taneczne rytmy disco” – wymyślanie układu tanecznego. R. wyjaśnia, że disco to muzyka taneczna. Zadaniem dziecka jest wymyślenie układu tanecznego do piosenki disco.

 

„Kosmiczne dźwięki” – rozwijanie wyobraźni podczas słuchania muzyki elektronicznej – opowieść ruchowa. R. prezentuje dowolną muzykę elektroniczną. Dziecko leży na dywanie z zamkniętymi oczami i próbuje zapamiętać, co widzi w wyobraźni. Po wysłuchaniu utworu opowiada o swoich wyobrażeniach. R. proponuje inscenizację kosmicznej podróży. Dziecko siadają w wyimaginowanym statku kosmicznym, zapina pasy, odpala silnik i startuje. Podczas podróży napotyka asteroidy, które próbują omijać albo rozbijać, strzelając do nich.

 

„Rock” – wysłuchanie dowolnego utworu rockowego, wskazywanie wiodącego instrumentu. R. prosi dziecko, by wsłuchało się w muzykę i zastanowiło, jaki instrument jest w tym gatunku muzycznym najważniejszy (gitara elektryczna).

 

„Gitara a gitara” – określanie podobieństw i różnic w wyglądzie instrumentów, rozbudzenie ciekawości dzieci grą na instrumencie. R. prezentuje zdjęcia różnych gitar (np. akustyczna, basowa, elektryczna). Dziecko określa podobieństwa i różnice w ich wyglądzie. R. wyjaśnia, która do czego służy. Włącza dziecku nagrania, na których słychać różnice w dźwiękach wydawanych przez różne gitary: akustyczną, elektryczną, basową. Rozbudza zainteresowanie dziecka tym instrumentem.

 

 „Koncert rockowy” – naśladowanie gry na gitarze. R. ponownie włącza muzykę rockową. Dziecko wciela się w gitarzystę i próbuje naśladować grę na gitarze elektrycznej – w takim tempie, jakie słuchać w utworze. R. pokazuje dzieciom, że muzyka rockowa ma różne oblicza, od spokojnych ballad po utwory pełne ekspresji.

 

Praca z książką cz.4, str.15 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji słuchowej, przeliczanie.

 

„Gitara” – praca techniczna. Dziecko z pudełek po chusteczkach tworzy gitarę, najpierw okleja pudełko kolorowym papierem lub wydzieranką z gazety, następnie mocuje żyłkę, tak by przechodziła nad otworem w pudełku (pudełko odgrywa rolę pudła rezonansowego). Na rantach pudełka R. może wykonać niewielkie nacięcia nożykiem, by struny się nie przesuwały. Następnie dziecko wycina z kartonu gryf oraz główkę gitary i rysuje na nich progi i struny.

 

„Perkusja” – dziecko siada w siadzie skrzyżnym (plecy proste, ręce na kolanach). Przy muzyce rytmicznej wystukuje rytmy: klaszcze w ręce, uderza rytmicznie w kolana, uderza rytmicznie dłońmi o podłogę. Wykonuje po dwa razy te czynności, następnie po cztery razy itd.

 

„Pląsy muzyczne”– zabawa relaksacyjna (masażyk). Dziecko siada za rodzicem bądź odwrotnie, wykonuje masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami: Idą słonie,  (na plecach kładziemy całe dłonie) potem konie,  (na plecach kładziemy piąstki) panieneczki na szpileczkach.  (palce wskazujące z gryzącymi pieseczkami – szczypanie) Świeci słonko,  (zataczamy dłońmi kółka) płynie rzeczka,  (rysujemy linię) pada deszczyk.  (uderzamy w plecy wszystkimi palcami) Czujesz dreszczyk?  (łaskotanie)