Materiały na 10.06.20r.
Materiały do wykorzystania
KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ - EKSPEDNIENTKA
„W sklepie” – praca z obrazkiem. R. pokazuje dwa obrazki przedstawiające: sklep warzywny oraz sklep odzieżowy i zadaje dziecku pytania: Co przedstawia obrazek?; Jak nazywa się to miejsce? Czym różnią się te sklepy?; Jak należy zachować się w sklepie?; Jak nazywa się osoba pracująca w sklepie?
„W sklepie z zabawkami” – zabawa ruchowa.
Na dywanie leżą cztery obręcze (półki w sklepie z zabawkami), w każdej jest: miś, krasnal, piłka, klocki. Dziecko porusza się w rytm muzyki [.mp3, 3.52 MB]. Na przerwę, dziecko-zabawka wraca na wyznaczoną przez R. półkę.
„Wielkie zakupy” – zabawa matematyczna. R. przygotowuje szablony [.pdf, 259.44 kB] produktów spożywczych. Dziecko dostaje liczmany – np. po pięć sztuk. R. tłumaczy, jak należy zachować się w sklepie, jak prosić o towar i jak za niego płacić. R. wciela się w rolę ekspedientki. Zadaniem dziecka jest kupowanie produktów i płacenie za nie, używając przy tym zwrotów grzecznościowych.
„Wycieczka do pobliskiego sklepu” – R. razem z dzieckiem udaje się do pobliskiego
sklepu, w celu zrobienia zakupów, np. chleb, mleko. R. zwraca uwagę dziecku na używanie wszelkich form grzecznościowych.
„Gdzie to jest?” – zabawa dydaktyczna – kształtowanie orientacji w przestrzeni. R. w koszyku przynosi różne produkty, które kupił wspólnie z dzieckiem w sklepie. Umieszcza je w różnych miejscach w pokoju. Następnie prosi dziecko, aby przyjrzało się uważnie wskazanym produktom i powiedziało: Gdzie się znajdują? Następnie dziecko może układać produkty w różnych miejscach i zadawać to samo pytanie. Za każdym razem należy akcentować określenie położenia: na, w, obok.
„Robimy zakupy” – film edukacyjny.