Materiały na 1.06.20r.
MATERIAŁY z dnia 01.06.2020r. – DZIECI NA ŚWIECIE
Kochane dzieci!
W dniu Waszego święta,
Pani Madzia i Pani Asia
o Was pamięta.
Życzymy Wam dzieciaki,
miejcie wesołe buziaki,
lodów w każdą niedzielę
a dziś prezentów wiele.
NIE GADAMY, DUŻO GRAMY! - DISCOPOLOnez -
„ DZIECI ŚWIATA” – słuchanie wiersza WINCENTEGO FABERA.
W trakcie czytania tekstu rodzic pokazuje dzieciom miejsca na mapie świata, z których pochodzą bohaterowie wiersza i umieszcza na mapie odpowiednie nazwy.
„ Dzieci świata” Wincenty Faber .
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Też w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Rodzic zadaje pytania:
Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego?
Gdzie mieszkają Eskimosi?
Uwaga : nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą, zamiast niej używamy nazwy Innuit.
O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii?
Co łączy dzieci na całym świecie?
FILM - NELA - MAŁA REPORTERKA - SRI LANKA - CEJLON - AZJA - PODRÓŻ
„MÓJ PORTRET”.
Potrzebne materiały: małe lusterka, koła z kartonu, kredki.
Dziecko przegląda się w małym lusterku, zwracając uwagę na kolor włosów, oczu, uczesanie, cechy charakterystyczne (pieprzyk). Wymyśla i pokazuje w lusterku różne miny wyrażające radość, smutek, strach, zdziwienie, złość.
Sposób wykonania portretu - dziecko będzie rysować tylko głowę i ramiona. Rodzic wyróżnia z dzieckiem części głowy, twarzy, szyję, ramiona. Dziecko rysuje swój portret kredkami świecowymi na okrągłym kartonie. Gotowe portrety podpisują swoim imieniem samodzielnie lub przy pomocy rodzica.
PRACA Z KP4.30A – uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka.
Praca z KP4.30B – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania.