Materiały na 06.04.2021r.
WAŻNA PRACA ROLNIKA
„Praca rolnika” – zabawa językowa.
R. pokazuje zdjęcie rolnika [.pdf, 162.52 kB]. Dziecko mówi, kto to jest, i odczytuje wyraz rolnik [.pdf, 26.11 kB]. R. zadaje pytania: Kim jest rolnik? Dlaczego rolnik może być dumny ze swojej pracy? Dziecko odpowiada.
„Pomocnicy rolnika” – zabawa wzrokowa.
R. tnie wybrane zdjęcia [.pdf, 497.55 kB] (traktor z przyczepą, kombajn podczas pracy, pług z traktorem podczas pracy, krowy podpięte pod nowoczesną dojarkę, kopanie ziemniaków za pomocą kombajnu) na 6–10 części. Fragmenty tego samego zdjęcia opisuje po drugiej stronie jedną cyfrą. Wszystkie części miesza i kładzie w jednym miejscu. Dziecko ma za zadanie wybrać kawałki z odpowiednią liczbą, złożyć obrazek i przykleić na kartonie.
„Jazda na wozie” – zabawa ruchowa siłowa.
Dziecko siada na kocyku, a R. ciągnie kocyk po podłodze. Jeśli jest rodzeństwo można zrobić zmianę ról i dzieci ciągną się wzajemnie.
„Dawniej i dziś” – rozmowa z dzieckiem na podstawie ilustracji oraz wiedzy.
Dziecko ma za zadanie spróbować ustalić, do czego może służyć maszyna, którą ułożyło podczas zabawy „Pomocnicy rolnika”, i jak się nazywa. Jeśli mu się nie uda, pomaga R.
Następnie R. pokazuje obrazki (konia z wozem, ścinanie zboża kosą, pług z koniem podczas pracy, ręczne dojenie, ręczne kopanie ziemniaków). Dziecko dobiera obrazki parami: praca wykonywana nowocześnie i dawniej. Odpowiada na pytania: W jakich czasach rolnikowi pracuje się łatwiej – dawniej czy dziś – i dlaczego? Kiedy rolnik bierze urlop, czyli wolne od pracy?
„Praca rolnika” – dawniej i dziś – film edukacyjny.
Praca z KP3.41 – wskazywanie elementów niepasujących do obrazka, rysowanie szlaczka.
„Waga” – zabawa ruchowa z elementem skłonu bocznego.
Dziecko jest wagą – trzyma ręce wyciągnięte na boki, na każdej wisi reklamówka. R. wkłada do jednej z reklamówek dowolny przedmiot, a dziecko – waga przechyla się na tę stronę (waga zaczyna ważyć). R. wkłada inny przedmiot do drugiej reklamówki. Dziecko – waga przechyla się na tę stronę, z której jego zdaniem jest cięższy przedmiot.
„Co robi rolnik?” – zabawa słownikowa.
Podawanie nazw czynności. Dziecko opowiada, czego nowego dowiedziało się o rolniku i jego pracy. Następnie R. zadaje pytanie: Co robi rolnik? Dziecko ma za zadanie powiedzieć dwuwyrazowe zdanie zaczynające się od wyrazu rolnik, np. Rolnik karmi. Rolnik kopie. Rolnik doi.
Zabawa przy piosence „Stary Donald farmę miał”
Kreatywna gimnastyka z Lwem Lolkiem - "Lolek zostaje w domu"