Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 04.06.2020r.

Propozycje do wykorzystania

 AKCEPTACJA

Zabawa na powitanie „Dzień Dobry”

„Różnimy się” – rozmowa na podstawie obrazków. R. prezentuje zdjęcia dzieci o innymkolorze skóry,bogatych ,biednych i z widoczną niepełnosprawnością( intelektualną, niewidome , ruchową) bawiących się różnymi zabawkami. Dziecko wskazuje różnice pomiędzy nimi, rozmawiają o ilustracjach. Następnie R. zadaje dziecku pytania: Czy to dobrze, że się od siebie różnimy? Co mogą nam dawać różnice, czego dzięki nim możemy się od siebie nauczyć? W czym jesteśmy do siebie podobni? Czy podobieństwa mogą nam coś dać? .

„Polubić różnice” – nauka wierszyka Dominiki Niemiec połączona z wykonaniem rysunku. Dziecko ma za zadanie narysować kolegę lub koleżankę, który jest inny / która jest inna od niego. Do wykonania rysunku używa kredek. Podczas rysowania uczy się na pamięć wierszyka:

Polubić różnice -Dominika Niemiec

Choć ktoś jest inny, inne ma zdanie,

 inny ma wygląd albo ubranie,

 mieszka w innym miejscu, je co innego,

bawi się inaczej – może być twym kolegą.

 Wystarczy tylko, że go zaakceptujesz,

a te różnice polubić spróbujesz.

Słuchanie piosenki „Każdy jest inny”-próby śpiewania i  zapamiętania tekstu oraz melodii piosenki.

„Akceptacja” – tworzenie definicji. R. przygotowuje  arkusz papieru i flamastry. Mówi dziecku, że każde słowo ma swoją definicję. Podaje przykłady odczytane ze słownika języka polskiego (np. radość – uczucie wielkiego zadowolenia; smutek – stan psychiczny będący następstwem przykrych przeżyć, kłopotów lub przygnębiający, smutny nastrój panujący gdzieś). Następnie proponuje dziecku stworzenie definicji słowa „akceptacja”. R. zapisuje wszystkie wypowiedzi na kartce. Następnie tworzy wspólnie z dzieckiem definicję i porównuje ją z definicją słownikową. Dziecko ocenia, czy te dwie definicje są podobne, odszukuje cechy wspólne.

„Duże sprawy w małych głowach” – wysłuchanie audiobooka pod tym samym tytułem połączone z omówieniem utworu, dyskusja.R.prezentuje dziecku jeden rozdział audiobooka „Duże sprawy w małych głowach” dotyczący wybranego rodzaju niepełnosprawności. Po wysłuchaniu tekstu dziecko wraz z R. rozmawiają o jego treści. R. pyta o ich przemyślenia i wrażenia.

„Uczymy się akceptacji i tolerancji”- zapraszamy na film „Urodziny Maćka, czyli krótka historia o tolerancji na podstawie którego możemy wyjaśnić na przykładach pojęcia akceptacji i tolerancji.

Muzyczna gimnastyka – zapraszamy dziecko do ćwiczeń przy muzycznych utworach:

Gimnastyka smyka,

Dzieci lubią gimnastykę

Gimnastyka