Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały na 02.06.2020r.

Propozycje do wykorzystania

JESTEŚMY DZIEĆMI

Zabawa na powitanie- Muzyczne stop

„Jak wyglądasz?” – rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie, szukanie podobieństw w wyglądzie zewnętrznym osób.  R. podając dziecku lusterko prosi aby, opisało swój wygląd . Następnie  można zaproponować szukanie  podobieństw i różnic pomiędzy dzieckiem ,a dziećmi z rodzinnych fotografii. Dziecko kończy zdanie: Jestem podobna do Asi, ponieważ…

Praca z Kartą Pracy nr 4.str. 26 a – wypełnienie i omówienie kart wypełnionych przez dzieci na swój temat, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedzi.

„Zgadnij o kogo chodzi ?” – zabawa w zadawanie pytań, doskonalenie umiejętności zadawania pytań i kategoryzacji. R. wybiera postać z obrazka, lecz nie zdradza dziecku, o którą postać chodzi. Dziecko patrząc na obrazek zadaje pytania i na tej podstawie próbuje odgadnąć, o które dziecko  z obrazka chodzi. Może zdawać tylko pytania zamknięte, np.: Czy to dziewczynka? Czy to dziecko ma  na sobie długie  spodnie? Czy wybrane dziecko ma długie włosy? W następnej rundzie możemy odwrócić role w zabawie.

Praca z Kartą Pracy nr 4. str. 25 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, kodowanie.

„Wskaż dziecko?”-ćwiczenie spostrzegawczości. Wykorzystując Kartę Pracy nr 4, str. 25 a R. prosi dziecko  „Wskaż dziecko, które ma ….np. we włosach kwiatka, okulary, czerwone buciki, warkoczyk itp.

Co to są przeciwieństwa?- filmik pozwoli dziecku zrozumieć pojęcie przeciwieństwa.

„Różnice” – zabawa z piłką, szukanie wyrazów przeciwstawnych. R. rzuca piłkę do dziecka i prosi o podanie przeciwieństwa do słowa, które wypowie, np. wysoki – niski, młody – stary, mały – duży, chudy – gruby. Następnie dziecko przejmują piłkę, wymyśla własne przymiotniki na określenie cech zewnętrznych człowieka.

„Inni, a jednak tacy sami” – eksperyment z jajkami. R. przynosi  kurze jajka o różnych kolorach skorupki. Pyta dziecko: Co kryje się w jajku? Czy mimo różnego wyglądu zewnętrznego w środku jajka są podobne? Dziecko wypowiada się na ten temat. R. i dziecko rozbijają jajka – odkrywają, że każde w środku ma to samo: białko i żółtko. R. odnosi to do wyglądu zewnętrznego ludzi – mimo różnic w wyglądzie wszystkie dzieci są podobne.

Każdy jest inny” -słuchanie piosenki. Po wysłuchaniu piosenki R. może zapytać dziecko: Dlaczego ludzie muszą być różni? Co by było, gdyby wszyscy byli tacy sami: mówili jednym językiem, tak samo wyglądali, mieli takie same upodobania? Czy świat byłby wtedy ciekawy?.

Praca z Kartą Pracy nr 4. str. 26 b – wykonanie kart pracy na temat samego siebie, dzielenie się z rodzicem informacjami o sobie. Dziecko wykonują kartę pracy, która stanie się wstępem do zajęć. Następnie opowiada o sobie na podstawie rysunków i informacji, które w niej zawarło.

„Portret” – zabawa w rysowanie drugiej połowy swojego portretu, doskonalenie sprawności manualnej. Dziecko otrzymuje połowę wydruku swojego zdjęcia. Drugą połowę zdjęcia dorysowuje sam. ( Jeśli macie problem z wykonaniem tej pracy można wykonać inny rodzaj pracy plastycznej np. „Wesoły świat dzieci”- praca plastyczna wykonana kredkami, mazakami).

Zabawa ruchowa ze śpiewem do piosenki „Stary Abraham na stojaka”.