Materiały do pracy na dzień 31.03.2021
1. Gimnastyka na powitanie"Ręce do góry"
2. Rodzicu, zaproś dziecko do wysłuchania wiersza.
Kurko, proszę, znieś jajeczka, śnieżnobiałe lub brązowe,
ja z nich zrobię na Wielkanoc cud-pisanki kolorowe.
Do koszyczka je powkładam,
z chlebkiem, babką lukrowaną,
potem pójdę je poświęcić z bratem, siostrą, tatą, mamą.
Przy śniadaniu wielkanocnym podzielimy się święconką
i buziaka dam mamusi, zajączkowi i kurczątkom.
„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła, tatę wodą popryskamy,
mama będzie zmokłą kurką, bo to poniedziałek lany!
3. Podsumowanie wiedzy zbliżających się świąt. Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania Rodzica:
- Z czego robi się pisanki?
- Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
- Co robimy w lany poniedziałek?
- Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?
4. Swobodne improwizacje ruchowe do utworu M. Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupkach”.
W wybrany przez siebie sposób, spróbuj zilustrować muzykę. (muzyka)
5. Wykonaj dwa zadania wielkanocne:(zadania)
6. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
MALUSZKU !
Jajko – otwieraj i zamykaj wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
Gorące jajko – nabieraj powietrze nosem, a wypuszczaj ustami, naśladując dmuchanie na jajka.
Wkładamy jajka do koszyczka – spróbuj unosić język za zęby i zatrzymuj go tam, a następnie przelicz kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.
Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – rysuj językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.
Kura liczy kurczęta – dotykaj czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.
7. Pokoloruj „Pisankę” najładniej jak potrafisz.