Materiały do pracy na dzień 16.04.2021
Temat dnia:„W galerii”
Dzień dobry Maluszki! Wyspani? Gotowi? Więc zaczynajmy:
1. Zabawa muzyczno – ruchowa:
Na początek poruszajcie się przy doskonale znanej Wam piosence:
2. „Różni malarze” – zdobywanie wiedzy o malarstwie.
Potrzebne będą: reprodukcje obrazów [.docx, 1.07 MB]
Rodzic rozkłada na dywanie reprodukcje obrazów, przecięte na 2 części. Dziecko składa je w całość. Podczas tej zabawy rodzic mówi kilka słów o każdym z dzieł i prosi dziecko, aby powiedziało, co widzi, czy jest mu wesoło czy smutno jak patrzy na obraz, jakie występują na nim kolory. Oczywiście dzieci będą opowiadały o sztuce na swój sposób, co jest bardzo ważne. Jest to pierwszy etap na drodze do samodzielnej interpretacji dzieł sztuki w przyszłości. W wieku przedszkolnym nie ma znaczenia narzucona analiza przedstawionej treści, zachęćmy dzieci do zabaw myślami i poruszenia wyobraźni! Proszę pamiętać, by nie krytykować pojawiających się interpretacji, cokolwiek nasunie się dziecku w związku z obrazem pokazuje ich sposób poznania i patrzenia na świat, krytyka będzie więc odebrana bardzo osobiście.
Zachęcam do obejrzenia filmu przybliżającego zawód artysty:
3. „Malujemy chmurki” – ćwiczenie wzmacniające mięśnie brzucha.
Dziecko biega po pokoju, na hasło: Malujemy! – zatrzymuje się i podskakuje w miejscu kilka razy z wyciągniętymi w górę rękoma, w czasie wyskoku wykonuje dłońmi zamaszysty ruch z góry na dół (jakby malowało chmurki nad sobą).
4. Zabawa dydaktyczna „Narzędzia artysty”
Rodzic pokazuje i nazywa przedmioty niezbędne w pracy malarza (sztaluga, pędzle, paleta, farby [.jpg, 143.20 kB]). Dziecko próbuje samodzielnie je nazwać. Rodzic wypowiada nazwę przedmiotu, dziecko wskazuje odpowiedni obrazek.
5. Masażyk relaksacyjny: „Spacer biedronki”.
Teraz troszkę relaksu. Dziecko i rodzic siadają na dywanie jedna osoba za drugą, osoba z tyłu kładzie ręce na placach osoby siedzącej z przodu (można się zmieniać):
Biedroneczka mała po trawce biegała. – delikatnie poruszamy palcami w różnych kierunkach,
Nóżkami tupała, – naprzemiennie uderzamy w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała. – masujmy plecy obiema rękami,
Potem się ślizgała – przesuwamy zewnętrzną stroną dłoni do góry,
W kółko się kręciła – rysujemy rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. – delikatnie uderzamy piąstkami,
Gdy deszcz zaczął padać, - stukamy palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła – rysujemy obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła. – przesuwamy złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.
6. Praca plastyczno-techniczna „Baletnica”.
Potrzebne będą:
- farby,
- pędzelki,
- nożyczki,
- ołówek,
- czarny cienkopis,
- srebrny brokat,
- klej,
- biała krepa,
- patyczek laryngologiczny,
- białe druciki kreatywne
Dokładna instrukcja wraz z ilustracjami w załączniku:
Dla chętnych:
Znane dzieła można też wydrukować w formie kolorowanek.
Życzmy Wam miłego weekendu i do zobaczenia w poniedziałek :) :) :)!!!