Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały do pracy na dzień 14.04.2021

Temat: W teatrze.

Witajcie Maluszki,

zapraszamy do zabawy w teatr!

1. „Złap butelkę” – ćwiczenie wzmacniające mięśnie grzbietu.

Potrzebna będzie plastikowa butelka.

Dziecko i rodzic siadają naprzeciw siebie, w dość dużej odległości, nogi rozłożone na boki. Dziecko stara się turlać butelkę do rodzica, przyciągając maksymalnie tułów do dywanu. Wypycha butelkę i siada z wyprostowanymi plecami. Rodzic wykonuje to samo ćwiczenie.

2. „Marionetka w teatrze” – poznanie rodzajów lalek teatralnych.

Rodzic przedstawia dziecku ilustrację, dziecko zgaduje, co to jest, do czego może służyć, gdzie możemy tę postać spotkać i czy dziecko już taką widziało.

marionetka 1 

marionetki

3. „Marionetki na scenie” – dostrzeganie regularności rytmu.

Potrzebne będą korki w dwóch kolorach (po 6 z każdego koloru).

R. mówi: Każdy aktor w teatrze za swoją grę otrzymuje od widzów brawa. Prosi, by dziecko zamieniło wcieliło się w marionetkę i pokazałodowolny ruch. Widzowie biją jej brawo za ten występ. R. zmienia się w marionetkę, wykonuje ruch i otrzymuje brawa od dziecka. Następnie pyta: przypomnij mi, co otrzymywał aktor po występie? Rodzic pokazuje dziecku dwa kolory nakrętek, tak jak dwa elementy: marionetka, brawa. Pokazuje dziecku rozpoczęty rytm np. korek czerwony/ korek zielony/ czerwony/ zielony i prosi dziecko o dokończenie tego samego rytmu.

4. Na scenie” – zabawa z kodowaniem.

Potrzebne będą: kratownica, sznurek, 1 klocek (symbol teatru), czerwony korek/pojedynczy klocek w kolorze czerwonym (symboldziewczynki) i niebieski(symbolchłopca) –mogą to być figurki lego.

Rodzic wspólnie z dzieckiem określa prawą i lewą stronę (dziecko zakłada frotkę na lewy nadgarstek). Dziecko stawia klocek w prawym górnym rogu kratownicy. Symbole odpowiadające za postać Zosi i Franka umieszcza na dole kratownicy w dowolnie wybranych polach. R. zwraca się do dziecka: Zosia i Franek idą dzisiaj do teatru. Spotkają się na miejscu. Spróbuj wyznaczyć drogę za pomocą sznurka – oddzielnie dla Zosi i oddzielnie dla Franka – żeby podpowiedzieć im, jak mają tam trafić. Dziecko wspólnie z pomocą rodzica może spróbować opisać wyznaczoną drogę, np. 3 kroki do góry, obrót, 2 kroki w bok / w prawo .

5. „Śpiące marionetki” – zabawa naśladowcza.

Rodzic układa w pokoju koc, na wielkość zwiniętego w kłębek dziecka, dziecko układa się w kłębek. R. czyta tekst, natomiast zadaniem dziecka, jest naśladować ruchem, działania, o których czyta rodzic. Jesteś śpiącą marionetką, która po chwili zaczyna się prostować i wstawać: najpierw na kolana, rozprostowuje ręce, potem wstaje, macha nogami naprzemiennie, wychodzi powoli ze swojego miejsca kiwając się i rozglądając na boki, maszeruje po pokoju.Gdy R. bije brawo, marionetka kłania się i wraca do swojego kocyka. Zabawę powtarzamy.

Dla chętnych :

Jak powstaje spektakl teatralny

 

Miłego dnia!