Materiały do pracy na dzień 14.04.2021
Temat: W teatrze.
Witajcie Maluszki,
zapraszamy do zabawy w teatr!
1. „Złap butelkę” – ćwiczenie wzmacniające mięśnie grzbietu.
Potrzebna będzie plastikowa butelka.
Dziecko i rodzic siadają naprzeciw siebie, w dość dużej odległości, nogi rozłożone na boki. Dziecko stara się turlać butelkę do rodzica, przyciągając maksymalnie tułów do dywanu. Wypycha butelkę i siada z wyprostowanymi plecami. Rodzic wykonuje to samo ćwiczenie.
2. „Marionetka w teatrze” – poznanie rodzajów lalek teatralnych.
Rodzic przedstawia dziecku ilustrację, dziecko zgaduje, co to jest, do czego może służyć, gdzie możemy tę postać spotkać i czy dziecko już taką widziało.
3. „Marionetki na scenie” – dostrzeganie regularności rytmu.
Potrzebne będą korki w dwóch kolorach (po 6 z każdego koloru).
R. mówi: Każdy aktor w teatrze za swoją grę otrzymuje od widzów brawa. Prosi, by dziecko zamieniło wcieliło się w marionetkę i pokazałodowolny ruch. Widzowie biją jej brawo za ten występ. R. zmienia się w marionetkę, wykonuje ruch i otrzymuje brawa od dziecka. Następnie pyta: przypomnij mi, co otrzymywał aktor po występie? Rodzic pokazuje dziecku dwa kolory nakrętek, tak jak dwa elementy: marionetka, brawa. Pokazuje dziecku rozpoczęty rytm np. korek czerwony/ korek zielony/ czerwony/ zielony i prosi dziecko o dokończenie tego samego rytmu.
4. „Na scenie” – zabawa z kodowaniem.
Potrzebne będą: kratownica, sznurek, 1 klocek (symbol teatru), czerwony korek/pojedynczy klocek w kolorze czerwonym (symboldziewczynki) i niebieski(symbolchłopca) –mogą to być figurki lego.
Rodzic wspólnie z dzieckiem określa prawą i lewą stronę (dziecko zakłada frotkę na lewy nadgarstek). Dziecko stawia klocek w prawym górnym rogu kratownicy. Symbole odpowiadające za postać Zosi i Franka umieszcza na dole kratownicy w dowolnie wybranych polach. R. zwraca się do dziecka: Zosia i Franek idą dzisiaj do teatru. Spotkają się na miejscu. Spróbuj wyznaczyć drogę za pomocą sznurka – oddzielnie dla Zosi i oddzielnie dla Franka – żeby podpowiedzieć im, jak mają tam trafić. Dziecko wspólnie z pomocą rodzica może spróbować opisać wyznaczoną drogę, np. 3 kroki do góry, obrót, 2 kroki w bok / w prawo .
5. „Śpiące marionetki” – zabawa naśladowcza.
Rodzic układa w pokoju koc, na wielkość zwiniętego w kłębek dziecka, dziecko układa się w kłębek. R. czyta tekst, natomiast zadaniem dziecka, jest naśladować ruchem, działania, o których czyta rodzic. Jesteś śpiącą marionetką, która po chwili zaczyna się prostować i wstawać: najpierw na kolana, rozprostowuje ręce, potem wstaje, macha nogami naprzemiennie, wychodzi powoli ze swojego miejsca kiwając się i rozglądając na boki, maszeruje po pokoju.Gdy R. bije brawo, marionetka kłania się i wraca do swojego kocyka. Zabawę powtarzamy.
Dla chętnych :
Jak powstaje spektakl teatralny
Miłego dnia!