Materiały do pracy na dzień 13.04.2021
Temat: W kinie.
Kochane Przedszkolaki,
dzisiaj zapraszamy do świata kina!
1. Na początek zabawa przy muzyce.
Maszerujemy po pokoju i zatrzymujemy się na przerwę w muzyce.
2. „Oto kino” – ćwiczenie umiejętności zachowania się w kinie
Dziecko koloruje obrazek. Rodzic zadaje pytania: Czego potrzebujemy, aby wejść do kina? Czy w kinie mamy wyznaczone miejsca? Czy możemy chodzić po sali, w trakcie projekcji filmu? Czy rozmowy w trakcie oglądania filmu przeszkadzają innym czy nie?
kolorowanka - kinoobrazek nr 3
3. „Na miejsca” – zabawa orientacyjno -porządkowa.
Dziecko spaceruje po pokoju, na dźwięk muzyki filmowej siada na dywanie w oznaczonym miejscu, przodem do ekranu (miejsce możemy oznaczyć poduszką, taśmą). Gdy muzyka milknie, ponownie chodzi po pokoju.
4. „Do kina” – opowieść ruchowa.
Rodzic mówi: Zapraszam na wyprawę do kina. Rodzic opowiada i wspólnie z dzieckiem ilustrują treść ruchem: Idziemy do kina (maszerują). Przechodzimy przez przejście dla pieszych (podnoszą jedną rękę w górę). Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (ustawiają się w linii, podają „pieniądze”, kiwają głową na znak podziękowania). Kupmy przekąski (ustawiają się ponownie w linii, masują brzuch). Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skradają się na paluszkach), odszukajmy miejsce (rozglądają się na boki). Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans (plecy wyprostowane). Film bardzo nam się podobał! (uśmiechają się), ale czas wracać do domu (wstają i rozchodzą się w różne strony).
5. „W filmie użyto” usprawnianie mowy, poszerzanie słownika.
Rodzic pokazuje obrazki z popularnych filmów, np.
i prosi dziecko o wymienienie jak największej liczby elementów, przedmiotów, postaci z danego filmu (dziecko wymienia widoczne elementy obrazka i te, które pamięta z filmu).
Dla chętnych :
„Nasz film” – poznanie etapów powstawania filmu.
Rodzic włącza w telefonie nagrywanie i zachęca do wspólnego zaśpiewania ulubionej piosenki. Następnie odtwarza gotowy film, najlepiej na większym ekranie. Dziecko ogląda siebie jako aktora. Rodzic prowadzi rozmowę w taki sposób, aby w podsumowaniu dziecko opisało etapy powstawania filmu: przygotowanie aktorów, nagranie kamerą ich pracy, pomoc osób na planie.
https://www.youtube.com/watch?v=s4XU6REirxc
Dobrej zabawy!