Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały do pracy na dzień 09.04.2021r.

Temat dnia : „Jakie to zboże?”

 „Rośliny zbożowe” – rozpoznawanie roślin zbożowych, okopowych, oleistych i włóknistych –
klasyfikacja, opisywanie, logiczne myślenie, czytanie globalne.
Rodzic  przynosi zdjęcia lub naturalne okazy roślin zbożowych (np. żyto, pszenica, owies, kukurydza, jęczmień), roślin okopowych (buraki, ziemniaki, marchew, rzepa), oleistych (słonecznik, len, rzepak) i włóknistych (len, konopie).

Rodzic prosi dziecko, by podzieliło rośliny na grupy. Dziecko próbuje scharakteryzować rośliny należące do jednej grupy. Rodzic pyta, czym różnią się od siebie rośliny zbożowe (kwiaty zbóż i owoce mogą tworzyć kłos, kolbę lub więch). Dziecko zastanawia się nad nazwą „rośliny okopowe” (okopuje się je podczas sadzenia, a następnie wykopuje z ziemi).

Rodzic odtwarza filmik o roslinach uprawnych. Na koniec Rodzic wprowadza wyrazy globalne do czytania: oleiste [.docx, 10.35 kB],włóknisteokopowe, [.docx, 10.30 kB]zbożowe.

Zabawa ruchowa – R. układa okazy roślin na stole. Przy włączonej dowolnej muzyce dziecko biega po dywanie. Gdy muzyka cichnie, szuka  okazu, który pasuje do  napisu wskazanego przez rodzica. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

„Jak powstaje popcorn?” – poszerzanie wiedzy dzieci dotyczącej kukurydzy i jej wykorzystania.
R. przynosi popcorn. Zadaje dziecku pytania: Kiedy najczęściej jesz popcorn? Z czego się go wytwarza?
W jaki sposób robi się popcorn? Czy popcorn może być tylko słony?
Jak inaczej wykorzystuje się kukurydzę? (zjadanie całych kolb, kukurydza konserwowa, mąka kukurydziana).
Można wspólnie z dzieckiem zrobić popcorn.

„Kukurydza” [.jpg, 39.78 kB] – praca plastyczna. Dzieci rysują kolbę kukurydzy żółtym flamastrem.
Zielonym flamastrem dorysowują  liście. Maczają paluszek w żółtej farbie, robią odciski, tworząc miejsce na ziarna kukurydzy.
Wypełniają żółte pola prawdziwymi ziarnami kukurydzy. ( potrzebne kartki, flamastry, żółta farba, ziarna kukurydzy ).

Zabawa ruchowa „Noszenie wody” – Rodzic  pomaga włożyć kij od szczotki za plecami, między łopatki.
Dzieci naśladują pracę rolnika, który nosi wodę ze studni. Sylwetka wyprostowana, patrzymy przed siebie.
Wspinamy się na palce i opadamy na całe stopy. Idziemy na piętach i na palcach.

Rolnik sam w dolinie [.mp3, 1.93 MB]– śpiewamy piosenkę.

Rolnik sam w dolinie muz. i sł. tradycyjne

 Rolnik sam w dolinie, rolnik sam w dolinie.

Hejże, hejże, hejże ha, rolnik sam w dolinie.

 Rolnik bierze żonę, rolnik bierze żonę,

Hejże, hejże, hejże ha, rolnik bierze żonę. (×2)

 Żona bierze dziecko, żona bierze dziecko.

Hejże, hejże, hejże ha, żona bierze dziecko. (×2)

Dziecko bierze nianię, dziecko bierze nianię.

Hejże, hejże, hejże ha, dziecko bierze nianię. (×2)

 Niania bierze kotka, niania bierze kotka.

 Hejże, hejże, hejże ha, niania bierze kotka. (×2)

Kotek bierze myszkę, kotek bierze myszkę.

 Hejże, hejże, hejże ha, kotek bierze myszkę. (×2)

Myszka bierze serek, myszka bierze serek.

Hejże, hejże, hejże ha, myszka bierze serek (×2)

Ser zostaje w kole, bo nie umiał w szkole.

Tabliczki mnożenia ani podzielenia. (×2)

Zabawa manipulacyjna – oddzielenie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli.

Gra zręcznościowa „Kukurydziany mistrz”- w grę może grać dziecko z mamą, tatą , rodzeństwem lub dziadkami.
Na dywanie układamy pętle ze sznurka lub włóczki. W środku koła ustawiamy kubek.
Ustawiamy się w odległości ustalonej wspólnie z graczami  od koła i rzucamy kukurydzą lub fasolą do celu czyli kubka.
Wygrywa osoba ,której ziarno kukurydzy jest najbliżej kubka. Mistrzem zostaje osoba ,która trafi do kubka.
Jeśli gra się podoba  i chcemy bawić się dłużej, można wprowadzić punktację. Miłej zabawy!

 „Kukurydziane mozaiki” – zabawa plastyczna. Rodzic  zabarwia kolorowymi barwnikami w płynie ziarna kukurydzy.
Dzieci przyklejają kolorowe ziarenka kukurydzy do kartki i tworzą kukurydziane mozaiki.

Karty pracy:

5 - latki Karta pracy - utrwalenie cyfry 8

6 - latki :Karta pracy - utrwalenie cyfry 8 ,
              Praca w KP 3.26 – historyjka obrazkowa „Od ziarenka do ciastka”.