Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały do pracy na dzień 08.04.2021

Temat: „Szukamy wiosny”

Witajcie Przedszkolaczki! Dziś czwartek, czyli dzień gimnastyki, włóżcie zatem wygodne stroje i zaczynamy!

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Szukamy wiosny” – metoda zabawowa i zadaniowa.
  • „Słońce i deszcz” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
    Dziecko biega swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło: Słońce! zatrzymuje się i stoi z rękami podniesionymi w górę. Na hasło: Deszcz! przykuca i chowa głowę.
  • „Szukamy słońca” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
    Dziecko w siadzie skrzyżnym, ręce ma uniesione. Skręty tułowia w lewo i w prawo – szukanie słońca na niebie.
  • „Niedźwiadki wygrzewają się na słońcu” – zabawa z elementem czworakowania.
    Dziecko chodzi na czworakach, zatrzymuje się i kładzie na plecach. Porusza rękami i nogami uniesionymi w górę. Na hasło rodzica: Słońce schowało się! niedźwiadek idzie dalej.
  • „Przyleciały ptaki” – zabawa z elementem biegu.
    Dziecko biegnie w jednym kierunku, poruszając rozłożonymi szeroko ramionami.
  • „Bociany chodzą po łące” – zabawa z elementem równowagi.
    Chód z wysokim unoszeniem kolan. Co pewien czas dziecko – bocian, zatrzymuje się i staje na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.
  • „Zajączki” – zabawa z elementem podskoku.
    Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze. Po serii podskoków zajączek zatrzymuje się i nasłuchuje – dłonie przy uszach, skręty w jedną i w druga stronę.
  • „Wypatrujemy wiosny przez lornetkę” – ćwiczenie mięśni grzbietu.
    Dziecko leży na brzuchu, łokcie ma wsparte o podłogę, dłonie zwinięte przy oczach naśladują lornetkę. Co pewien czas dziecko wznosi łokcie.
  • „Mucha na suficie” – ćwiczenie mięśni brzucha.
    W leżeniu na brzuchu poruszanie uniesionymi w górę rękami i nogami – naśladowanie poruszającej się muchy.
  • „Wąchanie kwiatów” – ćwiczenie oddechowe.
  • Dziecko chodzi swobodnie, co pewien czas pochylając się i wąchając pierwsze kwiaty.
  • Marsz po pokoju ze śpiewem wczoraj poznanej piosenki o tematyce wiosennej.

,,Zielona wiosna”

1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały

i coś do ucha sobie szeptały

Ref. Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,

kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.

2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie

i do drugiego boćka klekoce.

Ref. Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,

kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

3. Wszystko usłyszał mały wróbelek

i przetłumaczył na ptasie trele.

Ref. Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,

wiosna, wiosna, jest już wśród nas.

"Zielona wiosna"

2. „Wiosenna burza” - zabawa paluszkowa.

Po intensywnej gimnastyce, odpocznijcie troszkę i poćwiczcie paluszki. Wiem, że uwielbiacie zabawy paluszkowe.

Pada deszczyk, pada, pada,
(Uderzamy palcem o podłogę lub o stolik)
coraz prędzej z nieba spada.
(Przebieramy wszystkimi palcami.)
Jak z konewki woda leci,
(Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)
A tu błyskawica świeci...
(Klaszczemy w dłonie nad głową.)
Grzmot !!!
(uderzamy piąstkami o podłogę.)

3. „Kropeczki” - rozwijanie umiejętności grafomotorycznych.
Potrzebny będzie: karton i dwa kolorowe flamastry.

Jednym flamastrem dziecko stawia na kartonie kropki, potem swoje kropki rysuje mama lub tata - na tym samym kartonie. Następnie nie odrywając ręki od kartki dziecko łączy najpierw swoje kropki (swoim flamastrem) potem łączy kropki mamy- drugim flamastrem.

4. „Żabie kroki” - zabawa muzyczno - ruchowa.

Zapraszam do tańca przy wesołym utworze
Śpiewające Brzdące - "Żabie kroki "

5.„Wiosenne rytmy – ile jest…?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic drukuje sylwety: żaby, bociana, motyla [.docx, 110.73 kB]– po cztery. Następnie układa rytmy dwu-, trzyelementowe. Zada­niem dziecka jest kontynuowanie rytmów rozpoczętych przez rodzica:

B, Ż, B, Ż, B, Ż...

M, B, M, B, M, B...

B, Ż, M, B, Ż, M, B, Ż, M,...

Następnie dziecko grupuje te same zwierzęta i stara się je przeliczyć. Rodzic zadaje pytania: Ile było żab?; Ile było bocianów?

 

 

Dla chętnych bardzo przyjemny film edukacyjny - Majowa łąka.

Wędrówki Skrzata Borówki - Łąka

Dobrej zabawy! Do jutra!