Materiały do pracy na dzień 07.04.2021
Temat: Zielona wiosna.
Drogie Maluszki, pomóżcie nam przywołać piękną i radosną wiosnę!
Oto propozycje wiosennych zabaw:
1.Ćwiczenia oddechowe „Kwiatki”
Wyobrażamy sobie, że jesteśmy na łące i wąchamy kwiatki. Wciągamy zapach i zatrzymujemy go jak najdłużej, potem wydmuchujemy, zdmuchujemy puch z mlecza i płatki z kwiatków (pfffff).
2.Wysłuchanie i nauka piosenki „Zielona wiosna”
Piosenka ,,Zielona wiosna”
1.Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały
Ref. Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,
kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.
2.Przyleciał bociek, usiadł na płocie
i do drugiego boćka klekoce.
Ref. Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,
kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.
3.Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele.
Ref. Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
wiosna, wiosna, jest już wśród nas.
Określenie nastroju piosenki (wesoła, skoczna).
Rozmowa związana z treścią piosenki: Jakie zwierzęta pojawiają się w piosence? Jakie wydają odgłosy? Jak poruszają się te zwierzęta?
3.Zabawa matematyczna utrwalająca umiejętność przeliczania „Żabki w stawie”
Potrzebne będą: niebieski kawałek papieru (staw), nakrętki od butelek – najlepiej zielone (żabki).
Rodzic opowiada historyjkę o żabkach, a dziecko je „odgrywa”. Na początku warto też pokazywać treść historyjki za pomocą swojego stawu i nakrętek.
„Był piękny słoneczny dzień. Żabki postanowiły popluskać się w stawie. Najpierw do stawu wskoczyły 2 żabki (kładziemy 2 nakrętki na niebieski papier). Ile jest żabek w stawie? (czekamy, aż dziecko policzy i odpowie -2).Następnie wskoczyła jeszcze 1 żabka (kładziemy na papier 1 nakrętkę). Ile teraz jest żabek w stawie?(3). Jedna żabka wyskoczyła ze stawu (zabieramy 1 nakrętkę). Ile jest żabek w stawie? (2)."
(Liczymy JEDEN, dwa,…. Nie liczymy RAZ, dwa,…)
4. ,,Bocian na łące”- reagowanie na sygnał
Dzieckoporusza się swobodnie po pokoju/ na dworze. Na sygnał gwizdka przyjmuje pozycję bociana – staje na jednej nodze, drugą nogę ma zgiętą w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna swobodnie się poruszać.
5. Zabawy matematyczne – porównywanie ciężaru przedmiotów przez ważenie w ręku „na oko”, przedmiotów codziennego użytku
Dziecko waży wybrane przedmioty i porównuje, co jest lżejsze, a co cięższe, np.
- ołówek czy waciki
- jabłko czy banan,
- książka czy słoik.
Dla wytrwałych - kolorowanka do wyboru:
Dobrego dnia!