Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiały do pracy na dzień 07.04.2021

Temat: Zielona wiosna.

Drogie Maluszki, pomóżcie nam przywołać piękną i radosną wiosnę!

Oto propozycje wiosennych zabaw:

1.Ćwiczenia oddechowe „Kwiatki”

Wyobrażamy sobie, że jesteśmy na łące i wąchamy kwiatki. Wciągamy zapach i zatrzymujemy go jak najdłużej, potem wydmuchujemy, zdmuchujemy puch z mlecza i płatki z kwiatków (pfffff).

2.Wysłuchanie i nauka piosenki „Zielona wiosna”

Piosenka ,,Zielona wiosna”

1.Nad brzegiem rzeki żabki siedziały

i coś do ucha sobie szeptały

Ref. Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,

kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.

2.Przyleciał bociek, usiadł na płocie

i do drugiego boćka klekoce.

Ref. Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,

kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

3.Wszystko usłyszał mały wróbelek

i przetłumaczył na ptasie trele.

Ref. Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,

wiosna, wiosna, jest już wśród nas.

Piosenka "Zielona wiosna"

Określenie nastroju piosenki (wesoła, skoczna).

Rozmowa związana z treścią piosenki: Jakie zwierzęta pojawiają się w piosence? Jakie wydają odgłosy? Jak poruszają się te zwierzęta?

3.Zabawa matematyczna utrwalająca umiejętność przeliczania „Żabki w stawie”

Potrzebne będą: niebieski kawałek papieru (staw), nakrętki od butelek – najlepiej zielone (żabki).

Rodzic opowiada historyjkę o żabkach, a dziecko je „odgrywa”. Na początku warto też pokazywać treść historyjki za pomocą swojego stawu i nakrętek.

Był piękny słoneczny dzień. Żabki postanowiły popluskać się w stawie. Najpierw do stawu wskoczyły 2 żabki (kładziemy 2 nakrętki na niebieski papier). Ile jest żabek w stawie? (czekamy, aż dziecko policzy i odpowie -2).Następnie wskoczyła jeszcze 1 żabka (kładziemy na papier 1 nakrętkę). Ile teraz jest żabek w stawie?(3). Jedna żabka wyskoczyła ze stawu (zabieramy 1 nakrętkę). Ile jest żabek w stawie? (2)."

(Liczymy JEDEN, dwa,…. Nie liczymy RAZ, dwa,…)

4. ,,Bocian na łące”- reagowanie na sygnał

Dzieckoporusza się swobodnie po pokoju/ na dworze. Na sygnał gwizdka przyjmuje pozycję bociana – staje na jednej nodze, drugą nogę ma zgiętą w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna swobodnie się poruszać.

5. Zabawy matematyczne – porównywanie ciężaru przedmiotów przez ważenie w ręku „na oko”, przedmiotów codziennego użytku

Dziecko waży wybrane przedmioty i porównuje, co jest lżejsze, a co cięższe, np.

- ołówek czy waciki

- jabłko czy banan,

- książka czy słoik.

 

Dla wytrwałych - kolorowanka do wyboru:

Tulipan

Bratek

Dobrego dnia!