Materiały do pracy 29.03.2021r.
Proponowana tematyka na ten tydzień: „Czekamy na Święta Wielkanocne”.
Temat na dzień 29.03.2021r. - Wielkanocne zwyczaje.
„Już niedługo święta” – rozmowa z dziećmi na podstawie doświadczeń dzieci. Rodzic opowiada o tym, jak ludzie przygotowują się do świąt wielkanocnych. Opowiada o porządkach, o gotowaniu specyficznych potraw, o zwyczajach (święcenie pokarmów, śmigus-dyngus).
Propozycje piosenek do wysłuchania: Znaki Wielkanocy, Święta Wielkanocne
„Wielkanoc” Olga Adamowicz
Wielkanocny baranek zamieszkał w koszyku,
Kolorowych jajek jest też w nim bez liku.
I smaczna szyneczka gotowa do święcenia,
Jeden drugiemu składa dziś życzenia.
Wielkanocne święta, o nich każdy pamięta,
Serce się raduje, uśmiech dziś króluje.
Dzwonimy do bliskich, kartki wysyłamy,
Choć mieszkają daleko, to o nich pamiętamy.
Do wspólnego śniadania z rodziną siadamy,
To, co poświęcone z koszyczka zjadamy.
Poniedziałek Wielkanocny to świąt drugi dzień,
Wszystkie dzieci już czekają, by móc wodą polać się.
Bo to przecież śmigus-dyngus – dużo wody trzeba,
Oby tylko nas nie skropił, jakiś deszczyk z nieba.
Wszystkim dużym i tym małym składamy życzenia,
Zdrowia, szczęścia i radości, niech Wam uśmiech w sercach gości,
Niech Wam jajeczko dobrze smakuje, a bogaty zajączek prezentami obdaruje.
WESOŁYCH ŚWIĄT!
Pytania dotyczące tekstu: O jakich świętach jest wiersz? Jakie tradycje zostały wymienione w wierszu?
Obrazki do wiersza obrazek 1, obrazek 2, obrazek 3, obrazek 4, obrazek 5
„Ozdabiamy pisankę” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
Rodzic z długich skakanek lub grubego sznurka układa wzór fali i zygzaka.
Dziecko ma za zadanie przejść po ułożonych wzorach od miejsca wskazanego przez rodzica tak, by nie wypaść z wyznaczonej trasy.
„Pisanka” – praca z książką cz.2, str.12 – zamiana kolorów wg kodu.
Na zakończenie proponuję relaksującą zabawę „Drzewo” – masażyk wg B.Gawrońskiej.
Na wysokiej górze (Dziecko rysuje na plecach rodzica duże półkole).
Rosło drzewo duże (Palcem wskazującym jednej ręki rysuje linię wzdłuż kręgosłupa). Z każdej strony tego drzewa (Otwartymi dłońmi rysuje koła z prawej i lewej strony kręgosłupa).
Siedzi ptaszek i tak śpiewa (Szybkie stukanie palcami wskazującymi obu rąk po całych plecach).
Karty pracy dla chętnych: zadanie 1, zadanie 2, zadanie 3