Materiał na dzień 28.05.2020
Temat dnia: „Zabawy z różnych stron świata”
- „Skaczemy, biegniemy”- poranna zabawa ruchowa przy muzyce.
- „Najpierw- potem”- zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza D. Gellner. Rozwijanie czynnego słownika dziecka, uświadamianie zmian zachodzących w wyglądzie człowieka w miarę upływu czasu.
„Jestem duży”
Jestem duży! Byłem mały.
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki? Dobre wróżki!
I urosły moje nóżki, i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
Chociaż byłem taki mały.
Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na zadane przez Rodzica pytania: Jakie dziecko było najpierw? Co stało się potem? Jakie części ciała urosły?
- „Podajmy sobie ręce”- ćwiczenie dowolnego układu tanecznego do piosenki.
- „W co lubimy się bawić?”- Rodzic rozmawia z dzieckiem i opowiada o zabawach w jakich uczestniczył będąc dzieckiem. Następnie grają w popularną zabawę z Boliwii „Tunku- tunku”, która jest podobna do gry w klasy. Dziecko skacząc na jednej nodze, ma za zadanie przesuwać krążek z pola do pola narysowanego na płytach chodnika zgodnie z oznaczoną kolejnością (1-8). Krążek nie może wypaść poza pole. Inna gra to zabawa z Bangladeszu „Wyścig balonów”. Dziecko ma za zadanie przeprowadzić nadmuchany balon od linii startu do linii mety, popychając go kijem. Kolejną zabawą którą można wykorzystać do zabawy z dzieckiem jest pochodząca ze Sri Lanki „Rozbij dzban”. Na sznurku wiesza się trzy pojemniki napełnione wodą. Dziecku zasłania się oczy i ma on za zadanie rozbić pojemniki za pomocą kija. Zachowanie zasad bezpieczeństwa.
- Praca z dzieckiem 5- letnim, praca z Książką 4, 19 - kolorowanie drogi wg kodu. Zadania dodatkowe – kolorowanie domków takich samych jak domek Paka.