Materiał na dzień 22.06.2020
Temat dnia: „Jedziemy na wakacje”
„ Ręce do góry ” - ćwiczenia na początek dnia dla naszych dzieci.
„Płynie rzeczka”- zabawa paluszkowa. Dziecko i Rodzic siedząc naprzeciwko siebie wykonują ruchy:
Płynie, płynie sobie rzeczka (rysowanie palcem wskazującym rzeczki na wewnętrznej stronie przedramienia dziecka)
Idą misie do łóżeczka (kroczenie palcem wskazującym i środkowym wzdłuż przedramienia, od łokcia do dłoni dziecka)
Pierwszy miś zaśnie dziś (położenie na otwartej dłoni dziecka kciuka)
Drugi miś zaśnie dziś (dołożenie do niego palca wskazującego)
Trzeci miś zaśnie dziś (dołożenie do niego palca środkowego)
Czwarty miś zaśnie dziś (dołożenie do nich palca serdecznego)
No, a piąty? Ten posłucha, co wyszepczę mu do ucha...(chwytanie małego palca dziecka i delikatne poruszanie nim).
Zamiana ról podczas zabawy.
„Czym pojedziemy na wakacje?” - Rodzic czyta zagadki, dziecko podaje rozwiązania.
-Składa się z wagonów i lokomotywy, podróż nim to prawie same pozytywy. Bezpieczny i szybki, gdy po torach gna. Każdy z was na pewno już odpowiedź zna.
- Pojazd, co ma cztery koła, długą drogę przebyć zdoła. Co zapewnia nam wygodę, nazywamy…
- To maszyna do latania. Śmigło silnik uruchamia. Skrzydła niosą go po niebie.
Co to jest? Ja pytam Ciebie?
- Mknie przez miasto i jest duży, pasażerom swoim służy.
Skasuj bilet kiedy wsiądziesz, będzie miejsce, to usiądziesz.
Jeszcze tylko podpowiadam, każdy numer swój posiada.
- Na siodełku sobie siedzisz, no i pedałujesz,
dzięki niemu długi dystans szybko pokonujesz.
Możesz jeździć nim po górach oraz po ulicy,
umieszczamy na min dzwonek – gdzieś na kierownicy.
„Jak bezpiecznie jeździć na rowerze?”- wykorzystanie piosenki „Rowerek” w celu omówienia zasad bezpiecznego poruszania się na rowerze.
„Rower” – zabawa ruchowa na plecach. Dziecko leży na dywanie na plecach. Podnosi do góry nogi i naśladuje ruch pedałowania w rytmie podanym przez Rodzica recytującego rymowankę: Jedzie rowerek na spacerek, na słoneczko na spacerek. Powtarzamy rymowankę wielokrotnie.
„Co jeździ, co lata, co pływa?”- zabawa dydaktyczna. Rodzic wykorzystuje film edukacyjny przedstawiający różnorodne pojazdy. Następnie dziecko dokonuje klasyfikacji: na to, co lata, jeździ po ziemi oraz na to, co pływa po wodzie lub pod wodą. Na koniec dokonują analizy i syntezy sylabowej nazw pojazdów, np. sa-mo-lot...
Praca z dzieckiem 5 letnim: praca z K4, 29 – kolorowanie obrazka: po części dowolnie, po części uzależnione od podanych rytmów. Uzupełnianie znaków na planszach do gry w kółko i krzyżyk zgodnie ze wzorem. Praca plastyczna z wykorzystaniem ZG, 52.