Materiał na dzień 18.05.2020
Temat dnia: „Portret rodzinny”
- „Kim są moi rodzice?”- swobodne wypowiedzi dzieci. Dzieci opowiadają, czym zajmują się ich rodzice. Starają się nazwać zawód wykonywany przez swoich rodziców.
- „Zabawy poranne”: „Pada, pada deszczyk”. Dziecko biega swobodnie po pokoju, udając, że jest na łące. Na hasło Rodzica: Pada deszczyk! Kucają i zakrywają głowę- chowają się przed deszczem. „Królicze skoki”. Dziecko robi przysiad podparty, na sygnał Rodzica: Królik skacze! Skacze, udając króliczka.
- „Moja rodzina”- zabawa plastyczna. Dziecko kredkami rysuje członków swojej rodziny. Na koniec opowiada o swojej pracy plastycznej- kogo narysowało i w jakiej sytuacji.
- „Kocham mamę, kocham tatę”- kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną. Zabawy taneczne przy muzyce, inscenizacja do piosenki. Rozwijanie pamięci słuchowej u dzieci.
- „Gimnastyka buzi i języka”- ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
Mama, tata oraz dzieci (dotykanie na zmianę końcem języka górnych i dolnych zębów).
To rodzina cała (rysowanie końcem języka koła przy zamkniętych wargach).
Buziak dla mamy, buziak dla taty (posyłanie „całusków” w jedną i drugą stronę).
Zabawa to wspaniała (na wydechu dzieci mówią „aaaaaaach”).
- Praca z dzieckiem 5- letnim, praca z Książką 4, 9 – klasyfikowanie według dwóch cech. Łączenie w pary kostek z taką samą liczbą oczek.