Materiał na dzień 16.06.2020
Temat dnia: „Jesteśmy uprzejmi”
„Ćwiczymy asany” – joga na dzień dobry dla naszych dzieci.
„Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta”- recytacja przysłowia z fonogestyką Rodzic najpierw czyta tekst z gestykulacją następnie gestykuluje dziecko. Wytłumaczenie przez Rodzica znaczenia tegoż powiedzenia.
- głośno – ręce rozłożone na boki,
- cicho – ręce zbliżone do siebie,
- wysoko – ręka uniesiona wysoko,
- nisko – ręka nisko opuszczona,
- szybko – szybkie ruchy reki,
- wolno – powolne ruchy ręki,
- wesoło – grymas uśmiechu na twarzy,
- smutno – grymas smutku na twarzy
„Grzeczne słówka”- zabawy rytmiczno – ruchowe przy piosence z piłką. Rodzic turlając w stronę dziecka piłkę wypowiada np. proszę Błażejku, dziecko ma odpowiedzieć „czarodziejskim słówkiem”. Podczas zabawy można wymieniać się uprzejmościami.
„Drzewko Marzeń” – słuchanie fragmentu opowiadania Zofii Beszczyńskiej.
Pewnego razu na podwórku zaczęła rosnąć nowa, nieznana roślina. Nazwaliśmy ją Drzewkiem Marzeń, nie tylko dlatego, że była bardzo ładna, ale dlatego, że każdy mógł znaleźć na niej wszystko, czego najbardziej pragnął. Drzewko miało mnóstwo gałęzi, a każda była zupełnie inna. Jedna dla tych, którzy chcą nic nie robić, czyli dla leniuchów. Druga pełna ciastek, batonów i innych przysmaków dla łakomczuchów. Trzecia dla małych dziewczynek lubiących plotki, lalki i wstążki. Czwarta dla tych, którzy od wszystkiego wolą czytać książki. Piąta dla chłopaków grających w piłkę i oglądających mecze.
Dziecko odpowiada na zadane przez Rodzica pytania, np. Jak nazywa się roślina, która wyrosła na podwórku? Dla kogo była pierwsza gałązka? Która gałązka była dla łakomczuchów? Co znajdowało się na kolejnych gałązkach? Co mogło znajdować się na kolejnych gałązkach Drzewka Marzeń?
„Marzenia”- praca plastyczna. Wspólne wykonywanie konturu drzewa marzeń z zielonego bądź szarego kartonu i rysowanie flamastrami na papierowych liściach własnych marzeń.
„Mam marzenia” – piosenka do dowolnego wykorzystania podczas wykonywania pracy plastycznej.