Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Materiał na dzień 02.05.2020

Temat dnia: „Kim będę, gdy dorosnę”


  1. Prawa, lewa”- porannazabawa ruchowa przy muzyce.

  2. Kucharka”- zabawa paluszkowa do wiersza Beaty Gawrońskiej czytanej przez Rodzica.

Włożyła kucharka łyżki do garnka. (Dzieci rozstawiają szeroko palce w dłoni skierowanej w dół).

Miesza pierwszą łyżką w garnku. (Zataczają koła kciukiem).

Miesza drugą łyżką w garnku. (Zataczają koła palcem wskazującym).

Miesza trzecią łyżką w garnku. (Zataczają koła palcem środkowym).

Miesza czwartą łyżką w garnku. (Zataczają koła palcem środkowym).

Miesza piątą łyżką w garnku. (Zataczają koła palcem małym).

No a potem zupę całą do talerza wlała. (Dzieci odwracają dłonie, łączą je i robią z nich miseczkę).

  1. Kim zostanę w przyszłości?” – rozmowa na podstawie opowiadania

Odlotowe zawody” Olga Masiuk

Kim będziesz, gdy dorośniesz, Tup? – zapytał Szczypior.

Kosmonautą, jeszcze żaden zając nie poleciał w kosmos.– Nie będziesz się bał?

Przecież ja się niczego nie boję! Szczypior uśmiechnął się do siebie i nic nie powiedział,

ale przypomniał sobie, jak znaleźli z Kubą Tupa pod stołem, kiedy rozpętała się burza w zeszłym tygodniu.

A ty? – zapytał zając. – Ja pisarzem. Czasem będę pracował z Elizką, która będzie robiła filmy.

Będę jej pisał, o czym mają być, a ona będzie robiła film.

Możecie zrobić film o mnie – podpowiedział Tup.– Może mieć tytuł. „Tup. Pierwszy zając w kosmosie”.

Chyba można – przyznał powoli Szczypior, ale nie wydawał się zdecydowany.

A Kuba i Zosia mogliby być malarzami i namalować mój portret – rozmarzył się Tup.

stałbym na nim obok statku kosmicznego. – Wcale nie wiem, czy Kuba chce być malarzem. Wiesz, że nie lubi malować.

To może chociaż Zosia… – poprosił zając. – Zosia mówiła, że chciałaby być podróżnikiem i jeździć po całym świecie,

a nawet pojechać tam, gdzie może nikt jeszcze nie pojechał. Poza tym Zosia brzydko rysuje.

To kto mnie namaluje? Może Elizka? – Przecież mówiłem ci, że Elizka chce robić filmy – odpowiedział Szczypior.

Ale nie będzie cały czas ich robiła. Może sobie zrobić przerwę i mnie namalować.

Będę pierwszym zającem w kosmosie przecież. Wtedy właśnie do sali weszła Elizka.

Od czego mam sobie zrobić przerwę? – zapytała, słysząc własne imię.

Od robienia filmów – wyjaśnił jej Szczypior. – Właśnie miałam ci powiedzieć, że jednak nie będę robić filmów.

Zostanę poławiaczem pereł.

Kim? – zdziwił się Tup.

Pani nam opowiadała o perłach, że są piękne i zamknięte w muszli i są specjalni ludzie, którzy ich szukają.

To ja będę kimś takim. Już nie chcę robić filmów. – A mogłabyś jedną złowić dla mnie? – spytał Tup.

Jasne, ale po co ci perła? – Mógłbym ją trzymać w łapce.

To dobrze wyglądałoby na portrecie. Ja statek kosmiczny i perła. Tylko kto to namaluje? – zamyślił się Tup.

Rodzic zadaje pytania dotyczące opowiadania, np.

Kim chce zostać Tup w przyszłości?;

Kim będzie Szczypior?

Kim chce zostać Elizka?

Czym zajmuje się pisarz?

Czym zajmuje się reżyser?

Czym zajmuje się kosmonauta?

Na koniec dziecko opowiada, kim chciałoby zostać w przyszłości i dlaczego,

oraz co by robiło, wykonując wymyślony przez siebie zawód

  1. Poznajemy miejsca pracy i różne zawody” - film edukacyjny dla dzieci.

  2. Kto pracuje w przedszkolu?” - rysowanie kredkami. Dziecko rysuje wybraną przez siebie osobę pracującą w przedszkolu podczas pracy.