Materiał na dzień 02.05.2020
Temat dnia: „Kim będę, gdy dorosnę”
„Prawa, lewa”- porannazabawa ruchowa przy muzyce.
„Kucharka”- zabawa paluszkowa do wiersza Beaty Gawrońskiej czytanej przez Rodzica.
Włożyła kucharka łyżki do garnka. (Dzieci rozstawiają szeroko palce w dłoni skierowanej w dół).
Miesza pierwszą łyżką w garnku. (Zataczają koła kciukiem).
Miesza drugą łyżką w garnku. (Zataczają koła palcem wskazującym).
Miesza trzecią łyżką w garnku. (Zataczają koła palcem środkowym).
Miesza czwartą łyżką w garnku. (Zataczają koła palcem środkowym).
Miesza piątą łyżką w garnku. (Zataczają koła palcem małym).
No a potem zupę całą do talerza wlała. (Dzieci odwracają dłonie, łączą je i robią z nich miseczkę).
„Kim zostanę w przyszłości?” – rozmowa na podstawie opowiadania
„ Odlotowe zawody” Olga Masiuk
– Kim będziesz, gdy dorośniesz, Tup? – zapytał Szczypior.
– Kosmonautą, jeszcze żaden zając nie poleciał w kosmos.– Nie będziesz się bał?
– Przecież ja się niczego nie boję! Szczypior uśmiechnął się do siebie i nic nie powiedział,
ale przypomniał sobie, jak znaleźli z Kubą Tupa pod stołem, kiedy rozpętała się burza w zeszłym tygodniu.
– A ty? – zapytał zając. – Ja pisarzem. Czasem będę pracował z Elizką, która będzie robiła filmy.
Będę jej pisał, o czym mają być, a ona będzie robiła film.
– Możecie zrobić film o mnie – podpowiedział Tup.– Może mieć tytuł. „Tup. Pierwszy zając w kosmosie”.
– Chyba można – przyznał powoli Szczypior, ale nie wydawał się zdecydowany.
– A Kuba i Zosia mogliby być malarzami i namalować mój portret – rozmarzył się Tup.
– stałbym na nim obok statku kosmicznego. – Wcale nie wiem, czy Kuba chce być malarzem. Wiesz, że nie lubi malować.
– To może chociaż Zosia… – poprosił zając. – Zosia mówiła, że chciałaby być podróżnikiem i jeździć po całym świecie,
a nawet pojechać tam, gdzie może nikt jeszcze nie pojechał. Poza tym Zosia brzydko rysuje.
– To kto mnie namaluje? Może Elizka? – Przecież mówiłem ci, że Elizka chce robić filmy – odpowiedział Szczypior.
– Ale nie będzie cały czas ich robiła. Może sobie zrobić przerwę i mnie namalować.
Będę pierwszym zającem w kosmosie przecież. Wtedy właśnie do sali weszła Elizka.
– Od czego mam sobie zrobić przerwę? – zapytała, słysząc własne imię.
– Od robienia filmów – wyjaśnił jej Szczypior. – Właśnie miałam ci powiedzieć, że jednak nie będę robić filmów.
Zostanę poławiaczem pereł.
– Kim? – zdziwił się Tup.
– Pani nam opowiadała o perłach, że są piękne i zamknięte w muszli i są specjalni ludzie, którzy ich szukają.
To ja będę kimś takim. Już nie chcę robić filmów. – A mogłabyś jedną złowić dla mnie? – spytał Tup.
– Jasne, ale po co ci perła? – Mógłbym ją trzymać w łapce.
To dobrze wyglądałoby na portrecie. Ja statek kosmiczny i perła. Tylko kto to namaluje? – zamyślił się Tup.
Rodzic zadaje pytania dotyczące opowiadania, np.
Kim chce zostać Tup w przyszłości?;
Kim będzie Szczypior?
Kim chce zostać Elizka?
Czym zajmuje się pisarz?
Czym zajmuje się reżyser?
Czym zajmuje się kosmonauta?
Na koniec dziecko opowiada, kim chciałoby zostać w przyszłości i dlaczego,
oraz co by robiło, wykonując wymyślony przez siebie zawód
„Poznajemy miejsca pracy i różne zawody” - film edukacyjny dla dzieci.
„Kto pracuje w przedszkolu?” - rysowanie kredkami. Dziecko rysuje wybraną przez siebie osobę pracującą w przedszkolu podczas pracy.